Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af larschr5
Hej,

Mine forældre vil gerne have et TV med 2 tunere så de kan optage på USB stick samtidig med at de ser et andet program.

Kan i anbefale nogle TV der har 2 digitale tunere (Yousee)?
Af orm08
Jeg vil anbefale Samsung 48H6675, fåes i HIFI Klubben til kr 8.999,-

http://www.hifiklubben.dk/Products/sams ... -tv-69570/

2 tunere, super billede og hbbtv

Hbbtv: dvs de har meget nem adgang til DR's arkiver - man trykker bare på den røde tast, når man er på et af DR's programmer.

TV'et er hurtigt, nemt at betjene og man optager direkte fra tv-guiden. Jeg ville dog sætte en usb harddisk til, i stedet for en stick - hvis man hænger tvet op på væggen, kan man skule harddisken bagved.
Af cybamerc
Bemærk at Samsung UE48H6675 ikke har to kortpladser, hvorfor man ikke kan se og optage to forskellige kodede kanaler samtidig.

Der er desværre ikke mange tv med to tunere OG to kortpladser.

Billigste mulighed er umiddelbart Panasonics AS750-serie. 42" til 8.000 og 47" til 10.000. Samsung UE46H7005 har også to kortpladser og koster 11.000.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Samsung H6505 har også to tunere. Mange forhandlere angiver den med en, men Samsung har flere gange bekræftet overfor os, at den har to Det fremgår også af samsung.dk.
Af orm08
Da spørgerens forældre har Yousee, tror jeg ikke der umiddelbart er behov for 2 kort pladser, men man ved aldrig...

Og jeg mener at 48H6675 er på højde med sidste års topmodel F8005, som jeg selv har og er super tilfreds med.

Mht. til H6505 tror jeg det er et helt ok "mellem" TV
Af Grandahl
cybamerc skrev:Bemærk at Samsung UE48H6675 ikke har to kortpladser, hvorfor man ikke kan se og optage to forskellige kodede kanaler samtidig.

Der er desværre ikke mange tv med to tunere OG to kortpladser.

Billigste mulighed er umiddelbart Panasonics AS750-serie. 42" til 8.000 og 47" til 10.000. Samsung UE46H7005 har også to kortpladser og koster 11.000.

Hvad betyder det i praksis?

Vi har en Samsung HDD optager med twin tuner. Vi har boxer tv. Vi kan optage en kodet kanal og kun se en gratis kanal samtiddig ( en DR kanal ) men ikke en anden kodet kanal.
Jeg troede egentlig det var noget med tv udbyderen at gøre (boxer tv), ikke at der skal være 2 kortpladser.

Vil det sige at hvis jeg anvender et tv med twin tuner og to kortholdere kan jeg se og optage to kodede programmer uden problemer?

Men hvis den ikke har to kortholdere virker det som det system jeg har for nuværende med min HDD optager ?
Brugeravatar
Af RockMedØerne
Grandahl skrev:
Vil det sige at hvis jeg anvender et tv med twin tuner og to kortholdere kan jeg se og optage to kodede programmer uden problemer?

Men hvis den ikke har to kortholdere virker det som det system jeg har for nuværende med min HDD optager ?
Det er helt korrekt opfattet ja :)

Et tv eller en ekstern optager har brug for både 2 tunere og 2 kort, for at optage 2 kodede programmer samtidig :)

Så vidt jeg ved er det indtil videre kun Panasonic tv og HDD optagere der understøtter det fuldt ud :)

Samsung LED tv kan f.eks. kun optage en kodet kanal og se en anden ikke kodet samtidig, selv om den har 2 tunere - dette skyldes dog primært måden tunerne er konstrueret på og ikke bare det, at tv'et kun har 1 kort plads !
Af Grandahl
Lige for at få det ind med skeer.

Vi har 3 kort i familien med vores boxer abonnement, vil det så kræve at vi bruger to af disse til tv'et i stuen for at kunne se og optage to kodede kanaler? Altså såfremt at man får fat i et tv med to kortholdere.

Hvis der skal bruges to kort, så tror jeg bare vi vil vælge løsningen fra og nøjes med at optage en kodet kanal, og se en ikke kodet.
Brugeravatar
Af RockMedØerne
Ja det er de rigtige skeer du har fat i :D Er korrekt forstået :)

For at kunne se/optage 2 kodede kanaler på samme tid, på et tv med 2 tunere, kræver det at man anvender 2 kort, 1 kort pr. kanal man ønsker at dekode samtidigt :)
Af Grandahl
Tak for svaret daffy :)

Tror så det bliver ligemeget om vores nye tv får to kortholdere. Men vil nok gerne kunne optage alligevel.
Af steen6400
larschr5 skrev:Kan i anbefale nogle TV der har 2 digitale tunere (Yousee)?
Har de overhoved kodede kanaler? Hvis ikke er det jo lige meget med kortlæsere ;)