Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Juusuhako
Via HOL fandt jeg dette TV, med samme størrelse samt DVB-S: http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... x-55as750e - er selvfølgelig åben for kritik hvis nogen kender til TVet, og mener det ikke er et godt køb. Vi kører ned til Elgiganten imorgen.

Manden der hjalp os burde jo have vidst når vi fortalte ham at vi havde parabol hos Canal Digital, at det var dette TV vi skulle have og ikke det de solgte os.

Når nu vi kommer ned med det gamle, har vi så ikke ret til noget rabat af en slags (evt. kræve at betale samme pris - 1000kr mindre - for TVet?) Tænker med den service de har givet os burde de da kompensere...

Overvejede at kræve at ikke skulle betale mere for dette TV, og at de så kan smide en HDD med oven i så vi kan optage/pause osv., men ved ikke lige hvor meget de har lov til at "give ud".
Ja det kan jo aldrig skade at prøve at få lidt ekstra rabat som plaster på såret, men du har ikke krav på nogen form for særbehandling i det nævnte tilfælde, så det bliver udelukkende på goodwill :) Held og lykke med det på mandag og vær tilfreds hvis bare du får det rigtige produkt :)
Brugeravatar
Af MigSelv
Torben Rasmussen skrev:
MigSelv skrev:
Torben Rasmussen skrev:Ud over at TVet ikke har DVB-S, så forsøger du at sætte et F-stik direkte i TVet og det er der ingen TV der kan. Du skal have en connector på, eller også skal du skifte stikket til et alm. coax-stik.

Som Jones skriver, så er det dog lige meget, da TVet ikke kan bruge signalet i kablet til noget uanset om du har CA modul i eller ej.
Hvis vi ser bort fra manglende tuner i tv, forstår jeg ikke udmeldingen omkring tilslutning af kabel. Når antennekabel fra parabol er afisoleret, påskrues en F connector/F stik på kablet. Jeg har endnu tilgode, at se, at dette ikke kan monteres direkte i tv. Med andre ord, alle mine tv med dvb-s tuner, tilsluttes direkte med F connector, uden brug af nogen form for adaptor.
En F-connector har skrue-terminal. Et TV uden DVB-S har normalvist blot en glat coax-connector, dvs. du skal have en converter på. Hvis vi lige skal tage et kig på ET60's bagside, så ser antenneindgangen således ud:
Billede

Trådstarter linker endda til sit eget billede af bagsiden:
http://s592.photobucket.com/user/tietoe ... 8.jpg.html

Det er sandt, at DVB-S oftest er forbundet med F-stik, men når nu TV'et ikke har en sådan, så er det jo korrekt, at der skal en adapter til hvis der skal et antennestik i TV'et hvis man kun har F-terminaler. For trådstarters vedkommende, så er det dog stadig ligegyldigt, da TV'et jo slet ikke passer til hans signal uden en boks i mellem. Betragtningen om adaptere, stik mv. går udelukkende på hvordan man ville have forbundet de to ting hvis signalet havde været i et korrekt format.
Som jeg skriver, er jeg godt klar over, at dvb-s tuner mangler. Og derfor er snakken om F connector formålsløs. Er heller ikke det jeg reagerer på, men udmeldingen om, at dette har ingen tv. En rigtig udmelding ville have været, at tv med dvb-s tuner har/bruger F connector.
Af Juusuhako
Nå, vi var dernede idag og endte med at aftale at vi returnerer det i morgen. Samtidig var vi i Fona hvor vi så et Sony til 8000kr. TVet hedder KDL50W828, og skulle være en model fra i år, så det regner vi med og købe.