Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ati
Har lige købt dette nye tv Samsung F 9005 , men det er stadig uden den nye evolution kit, men når jeg ser netflix og andre kanaler og der kommer hurtige bevægelser, så kommer der skygger/slør efter de har bevæget hovedet, arme etc etc, nogen råd ??
Af Ati
Hej. Tak for svar :) Jeg har ikke ændret andet end at sætte billede på dynamisk, jeg har en samsung Yousee box, de råd jeg har fået fra samsung og you see og netflix er at sætte den fra 1080 ned til 720 men det nægter jeg, har ikke købt 4 K tv for at sætte det ned til 720, kan godt forstår at det kun er netflix som sender nogen ting i 4 k og at jeg skal have den nye evolution kit box, men jeg burde kunne se alm fuld hd
Af troopa85
Hvor hurtig er din internet forbindelse? hvis den ikke er hurtig nok kan du ikke streame i full hd. Du skal have 20mbit for at kunne se 4k på netflix og mener det er 8mbit for full hd.

I øvrigt vil jeg anbefale dig at bruge nogen kalibrerede indstillinger for at få et bedre billede, hvilket bør kunne findes på nettet.
Af Ati
Jeg har 40 Mbit. Er ikke den skarpeste Hitec dude, så hvor på nettet finder man dem henne ?
Af OleA
Ati skrev:Hej. Tak for svar :) Jeg har ikke ændret andet end at sætte billede på dynamisk, jeg har en samsung Yousee box, de råd jeg har fået fra samsung og you see og netflix er at sætte den fra 1080 ned til 720 men det nægter jeg, har ikke købt 4 K tv for at sætte det ned til 720, kan godt forstår at det kun er netflix som sender nogen ting i 4 k og at jeg skal have den nye evolution kit box, men jeg burde kunne se alm fuld hd
Dynamisk er et no-go. Sæt det til biograf, Cinema eller hvad det nu hedder på samsung. Derudover slå alle indstillinger under billedforbedring til off eller fra.

Din yousee boks er vel unødvendig når du har indbygget dsb-c tuner i tv'et.
Af troopa85
Har ikke kunne finde fra en decideret anmeldelse, så dette er fra en bruger der har kalibreret.

Måske nemmest at indstille hvis du sætter sproget til engelsk for at være sikker på du ændre de rigtige ting.

Indstillingerne:

--Picture menu
Mode: Movie
Backlight: 7 (abit higher if you are in a bright room)
Contrast: 92
Brightness: 45
Sharpness: 0
Color: 50
Tint: G50/R50

Picture Size submenu:
Picture Size: Screen Fit
Position: [no change]

Auto Adjustment submenu: [Grayed out]

3D submenu: N/A

PIP: N/A

Advanced settings submenu:
Dynamic contrast: Off
Black tone: Off
Flesh tone: 0
RGB Only Mode: Off
Color space: Custom
White Balance: [see below]
10p White Balance: On
Gamma: +1
Expert Pattern: Off
Motion Lighting: Off [grayed out]
Black Enhancer: Off

Color Space submenu:
Color Space: Custom
Red: Red 47, Green 0, Blue 4
Green: Red 0, Green 50, Blue 16
Blue: Red 0, Green 0, Blue 50
Yellow: Red 50, Green 48, Blue 14
Cyan: Red 0, Green 50, Blue 50
Magenta: Red 52, Green 0, Blue 48

White balance submenu:
R-Offset: 25
G-Offset: 24
B-Offset: 22
R-Gain: 23
G-Gain: 24
B-Gain: 26

10p White Balance submenu:
Interval 1: Red -1, Green -1, Blue -1
Interval 2: Red +2, Green +3, Blue +2
Interval 3: Red +1, Green +2, Blue +2
Interval 4: Red +1, Green 0, Blue +2
Interval 5: Red -1, Green -1, Blue +2
Interval 6: Red +1, Green +2, Blue +4
Interval 7: Red -1, Green 0, Blue 0
Interval 8: Red +4, Green 0, Blue +2
Interval 9: Red +5, Green 0, Blue +3
Interval 10: Red +8, Green 0, Blue +8

Picture options submenu
Color tone: Warm1
Digital Clean View: Off
MPEG Noise Filter: Off
HDMI black level: Normal [grayed out]
Film mode: Auto 1
Auto Motion Plus: OFF
Smart LED: High
Cinema Black: On (Low)

-- System menu
Eco Solution submenu:
Energy Saving: Off
Eco Sensor: Off
Af rotelman
Hej

Jeg har selv dette tv og dynamisk mode er nok det værste du kan gøre... start med at vælge Film mode... og så brug nogle at disse indstilling du ser her på siden... i starten ser det måske lidt mørkt ud men billedet er 100 gange bedre
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Ati skrev:jeg har en samsung Yousee box, de råd jeg har fået fra samsung og you see og netflix er at sætte den fra 1080 ned til 720 men det nægter jeg, har ikke købt 4 K tv for at sætte det ned til 720, kan godt forstår at det kun er netflix som sender nogen ting i 4 k og at jeg skal have den nye evolution kit box, men jeg burde kunne se alm fuld hd
Der er ingen danske tv-kanaler, som sender i Full HD :((
Af Ati
Hvad er DSB C TUNER. ? Dynamisk er det eneste jeg har sat det til ellers er resten standard indstillinger. Nu har jeg lige sat indstillingerne som du har beskrevet, men har ikke hjulpet, hakker stadig/skygger omkring hurtige bevægelser på netflix
Af Ati
Problemet opstår mest på Netflix, Nåh men der kommer en teknikker på Fredag, så håber jeg problemet bliver løst. Tak for jeres hjælp
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Ati skrev:Hvad er DSB C TUNER. ? Dynamisk er det eneste jeg har sat det til ellers er resten standard indstillinger. Nu har jeg lige sat indstillingerne som du har beskrevet, men har ikke hjulpet, hakker stadig/skygger omkring hurtige bevægelser på netflix
Det er en kabel-tv-tuner, altså til at modtage tv-kanaler fra de udbydere som sender via kabel-tv såsom YouSee og Stofa. Alle nyere tv har DVB-C tunere indbygget, så du behøver slet ikke tv-boksen fra din tv-udbyder. Du kan sætte kablet direkte i tv'et.
Af jng
Rasmus Larsen skrev:
Ati skrev:Hvad er DSB C TUNER. ? Dynamisk er det eneste jeg har sat det til ellers er resten standard indstillinger. Nu har jeg lige sat indstillingerne som du har beskrevet, men har ikke hjulpet, hakker stadig/skygger omkring hurtige bevægelser på netflix
Det er en kabel-tv-tuner, altså til at modtage tv-kanaler fra de udbydere som sender via kabel-tv såsom YouSee og Stofa. Alle nyere tv har DVB-C tunere indbygget, så du behøver slet ikke tv-boksen fra din tv-udbyder. Du kan sætte kablet direkte i tv'et.
Måske undrede Ati sig blot over, at der står DSB, og at den oprindelige spørger ikke gad tjekke indlægget, inden det blev sendt?