Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Slacker
Jeg har et problem med composite på min 2007wfp.
Farvekvaliteten er virkelig skod sammen med min wii. I forbindelse med min mangel på tv kører jeg min wii i skærmens input og så lyden gennem line in på computeren. Har egentlig købet sådan en Adaptec Gamebridge fordi jeg troede den ville du godt til det. Det er reelt bare en tuner, men softwaren er utroligt ringe til den. Feks kan jeg ikke få billedet ud i widescreen. Har prøvet at rode lidt med noget MPC og noget, men det er ikke til at få bilelde og lyd på en gang.
Men billedet på Dell'en er umiddelbart også skarpere sådan støjmæssigt. Problemet kan ses her feks, hvor det er meget tydeligt:
[img]http://alcoholic.dk/view.php?id=1980&thumb=true[/img]
Til sammenligning burde enne skærm så sådan ud:
[img]http://image.com.com/gamespot/images/20 ... son025.jpg[/img]
Læg mærke til den blå tekst, controlleren i baggrunden og også den sorte tekst. I virkeligheden ser det faktisk nærmest værre ud.
Jeg kan ikke forstå den er så ringe til det. Min sekundære skærm, en Acer AL1731, er MEGET bedre mht billede. Men den er ringe mht at styre inputs, og mindre. Jeg kan egentlig godt lide at spille over Dell'en, men det er forstyrrende at det ser sådan ud.
Så det jeg søger er sgu nok enten en der ved noget om noget software der duer ok med min gamebridge eller en der ved noget om min skærm, og jeg gætter på det er det sidste jeg vil finde her :)
Af Slacker
Rasmus Larsen skrev:Det ser ikke så heldigt ud, nej.

Jeg skal lige høre hvordan du har tilsluttes din Wii til skærmen?
det er der nu ikke så meget hurlumhej om. der kommer et kabel ud af den med audio og det guld videostik. ikke noget s-video eller noget. konsollen kommer med det kabel og så en adapter til at gøre det til scart. så det er med mindre kabelværk end hvis det er til tv. det ser forresten også godt ud på sådan et..
Af Slacker
jeg har forøvrigt også prøvet lidt roden med indstillingerne på Wiien mit 50 og 60 hz og sådan.
Af Slacker
er der virkelig ingen som har godt/dårligt billede via composite og dell? :)
Af maage
Det er en generel ting for 2007 og 2407 mener jeg, med component kvaliteten. Jeg er ret sikker på at 2007 også kun understøtter 1080i på component og stadigvæk ikke viser det ordentligt. Jeg har haft tovtrækkeri med dell omkring min 2407 med mit component issue + nogle andre fejl. Men ingen af de ombytninger de foretog løste det, så jeg endte med at få refunderet mine penge. Fordi jeg havde den mening at det skulle simpelthen bare virke, når man havde muligheden.
Af Slacker
Hvis det er rigtigt er det da godt nok fesent.
Jeg må lige have sluttet noget andet til og ellers ringe dem.
Af maage
Min erfaring siger at det er sådan for 2407 i hvertfald. Desværre når man søger på nettet, finder man mindst ligeså meget med folk som er vilde med den. Det er sikkert fordi de kun bruger DVI til PC og er ligeglade med kvaliteten af de andre indgange, eller overhovedet har prøvet dem.

Men held og lykke, skal du da have med på vejen :=)
Af bleze
2007 har da ingen component indgang?
Af maage
bleze skrev:2007 har da ingen component indgang?
Hov jeg havde læst det som component UNDSKYLD. men s-vhs og compsite var også mindst ligeså ringe.