Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle,

Jeg har købt en Vogels Thin 245 til min Samsung UE46 F8505 fladskærm, men kan ikke regne ud hvordan jeg skal montere skinnerne til skærmens bagside.

Der er 4 huller, men grundet bagsidens konstruktion, er det kun muligt for skinnerne at blive skruet i de to nederste huller. De medfølgende skruer kan ikke nå de to sidste huller.

Er der nogen der har erfaring med vægbeslag til Vogels 245, der kan hjælpe? Evt. overvejer jeg at installere armen med de 2 nederste skruer, men er usikker på om de 2 er nok til at bære vægten.

Mvh Simon
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du må i hvert fald ikke nøjes med de to nederste. De to øverste kunne måske gå an (de bruges homogen til et wire-beslag), men de to nederste vil ikke være smart mht. tyngdepunkt.
Til skærmen er der en vesa-kit med. Det består af to kraftige plastik-puks med 8mm gevind til beslag. Disse monteres i de to øverste huller. Herefter er der vesa400 til 8mm bolte. Selv til samsungs eget wire-beslag skal dette vesa-kit benyttes.

Det ligger som tilbehør til skærmen med med fjernbetjening, fod mm., så hvis du ikke har smidt det ud, så er det piece of cake.
Af simonhboas
1000 tak for input. Hvis jeg ikke kan finde det vesa kit der fulgte med har i da gode råd til hvor jeg kan købe det?
Igen tak. Desværre kunne de ikke opdrives, så jeg endte med at købe ca. 40 skiver som jeg stablede samt en 30 mm skrue i stedet for 20 mm skruerne der fulgte med Vogels. Har sat TVet op nu, og det hænger der stadig ;-)

Mvh Simon