Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej i forummet!

Jeg har siddet herinde det meste af aftenen og browset igennem diverse købsguides og meninger. Sagen er den at jeg skal have nyt tv til stuen, og valget står imellem nedenstående. Min plan er, efter at have læst forummets købsguide, at tage ud og se billederne og udelukkende vælge ud fra det.
Inden jeg gør det, vil jeg meget gerne have jeres meninger. Kan I ud fra jeres viden og panelernes specifikationer, vurdere hvad der er det bedste køb?

Vi bruger tv'et på standard niveau. Altså lidt kabeltv (Yousee) krydret med Netflix via Appletv. Som I nok kan fornemme på nedenstående valg, spiller prisen en stor rolle. Grunden til at vi vælger Samsung, er gode erfaringer med vores nuværende 8 år gamle Samsung skærm.

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... #tab-specs

http://www.bilka.dk/elektronik/tv-foto- ... amsung&pp=

Jeg glæder mig til at høre nogle skarpe meninger :)

De bedste hilsner,

Anders
Pkt. 1) Man kan ikke vurdere noget som helst ved at kigge på en skærm i en butik

Pkt. 2) Man kan ikke vurdere noget som helst ud fra (papir)specs

Er du sikker på, at det er Flatpanels' købsguide, du har læst, og ikke TÆNKs lidet anvendelige ditto?
edinger skrev:Pkt. 1) Man kan ikke vurdere noget som helst ved at kigge på en skærm i en butik

Pkt. 2) Man kan ikke vurdere noget som helst ud fra (papir)specs

Er du sikker på, at det er Flatpanels' købsguide, du har læst, og ikke TÆNKs lidet anvendelige ditto?
Hej Erdinger,

Tak for dit indlæg - er stødt på dit navn flere steder herinde. Det er muligt at jeg har misforstået noget, men sådan som jeg forstod købsguiden, skulle man "glemme alt om specs". Tilsyneladende fordi det ikke er de enkelte specs, men samspillet imellem dem der er afgørende... Det tolkede jeg som at man skulle se billedet og vurdere ud fra det?

Mvh. Anders
Man skal læse tests og så udse sig nogle skærme derudfra for så til sidst at koge det ned til en enkelt. Der er ingen grund til at besøge en butik, hvor skærmene er indstillet forkert, kører med utroværdige demofilm og ellers bare forsøger at overdøve hinanden.

I en butik kan du tjekke, om skærmen lever op til dine æstetiske kriterier, når den er slukket og ikke meget mere.

Ud over denne side kan særligt AVForums og HDTVtest anbefales.

Disse to sider uddeler lovord til Samsung H6400, altså serien over de to modeller i 5-serien, du har udvalgt.

Til de fleste "almindelige" menneskers behov er Sony W8, Panasonic AS600 (og AS640) samt ovennævnte H6400'er aldeles tilstrækkelige og fornuftige valg.
PeterD skrev:ELLER EN BUTIK SOM FÅR PENGE FOR AT PROMOVERE ET BESTEMT MÆRKE...... ;)

SE NÆRMERE PÅ SONY OG PANASONIC.

INDSTIL DEM EFTER FP. ANVISNING, SÅ ER DER (NÆSTEN) 100% TILFREDSHEDSGARANTI!!!
Slap nu af. Ingen grund til at råbe herinde bare fordi du er så fanatisk og snæversynet omkring tv mærker..