Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af nsm88
Hejsa

Jeg har lige erfaret mig efter lang snak med stofa, at de IKKE udsender HbbTv signal på andet end deres VM kampe, og der er ikke udsigt til at det bliver udvidet lige foreløbig.

Dermed kan jeg vel konstatere at HbbTv funktionen som mit nye tv har, er totalt uden effekt så længe man har stofa.
Er lidt træt at at der bliver reklameret med det alle steder, og der står mange steder på nette at de skulle udsende signalet..

Nogle andre erfaringer?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Så vidt jeg husker har Stofa kun Drs HbbTV på en tv-kanal lige nu. Jeg mener at huske at det er DR3, men det kan være jeg tager fejl.

De bruger nemlig også HbbTV selv her under VM, som jo kører på DR1 og TV2.
Her i Sønderborg har Stofa kun HbbTV på DR1, rød knap normal HbbTV g blå knap Stofas egen VM HbbTV og det virker hele tiden.
Af Sylvest
Jeg har Stofa og hbb-tv men DR hbb-tv har ikke virket i nogle dage. Det er også godt det samme for på et 4K tv er streaming kvaliteten så ringe at jeg ikke engang kan læse holdopstillingen på en af fodboldkampene
Af nsm88
Jeg har skam også selv adgang til dr.nu via min stofaboks, men synes langtfra indholdet er tilstrækkeligt og det bliver dårligt opdateret.

Men ved ikke om det er mig der misforstår?

Jeg for slet ingen muligheder for at trykke for nogen farver knapper når jeg er på nogen af dr's kanaler?
Er det kun under en VM kamp at denne funktion vil kunne bruges?
Af nsm88
Hvad kan grunden være til at jeg ikke kan for mulighed for at trykke på den røde knap når jeg er på dr?

Trykker jeg på den røde kommer der bare en demo frem af tv'et, og jeg har været inde og aktivere HbbTV i tv menu'en.. :(
nsm88 skrev:Hvad kan grunden være til at jeg ikke kan for mulighed for at trykke på den røde knap når jeg er på dr?

Trykker jeg på den røde kommer der bare en demo frem af tv'et, og jeg har været inde og aktivere HbbTV i tv menu'en.. :(
Enten aktiveres hbbTV med en anden knap eller du skal de-aktivere demoen. Hvad er det for et fjernsyn og har du kigget i manualen?
Af nsm88
Altså jeg ser alt mit tv gennem min stofaboks, så jeg har ikke noget antenne kabel direkte i mit tv, er det derfor?

Jeg har et 60pfl8708s/12 philips tv og jeg har set efter i menu'en og det burde ikke være anderledes end andre..

Og ja det er tv fjernbetjeningen jeg trykker på og der sker stadig ikke noget.. :(
Af nsm88
Godt.

Så jeg kan vel konstatere at man KUN kan bruge HbbTV hvis man har direkte antenne kabel i sit tv og dermed mister fordelen af stofaboksen.

Sætter jeg antennestik i tv'et kan jeg bruge HbbTV, med kan ikke bruge TV2play og andre ting som er på min stofaboks?

Altså det er umuligt at få begge dele?