Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har købt et LG 47LB610 TV samt en ekstern LG Magic Remote. Den virker super lige påkær OK knappen som jeg formoder er selve hjulet... Den virker ikke. Nogen der har erfaringer og endnu bedre en løsning?
Jeg kan sagtens skifte kanaler og justere lyden med den og kan ligeledes bruge hjulet til at skifte kanaler. Når jeg trykker på OK, så tænder jeg også den røde diode øverst ved slukknappen, men det er hverken muligt for at mig at trykke OK eller resette ved BACK og SMART som beskrevet i manualen:
http://www.manualslib.com/manual/480988 ... e=4#manual

Skal jeg ind og lave nogle rettelser i menuen på selve tv'et via den originale remote inden jeg kan bruge Magic remoten?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Ja okay. Det lyder som om, at tv'et blot ikke forstår kommandoerne, som sendes.

Det har jeg desværre ikke lige et konkret bud på. Gæt kunne være, at tv'et skal indstilles til at bruge Magic remote et sted (måske helt inde i servicemenuen) eller at der skal en opdatering til. Ofte kan man ikke finde seneste opdatering direkte på tv'et, men skal i stedet ind på producentens supportside og downloade den ned på en USB-nøgle.
ramlas skrev:Hej
hvad mener du med "at man ofte ikke kan finde ny software på tvét??
Du søger da bare under opdatering på tvét og klikker på seneste software!!
Ja sådan burde det være, men som med alt der omhandler tv-producenter og software, så er det ikke nødvendigvis så enkelt :)

Ofte skal den seneste software findes på support-hjemmesiden. Der kan gå både uger og måneder før den dukker op via opdateringsfunktionen i tv'et.
Zanetti skrev:Har købt et LG 47LB610 TV samt en ekstern LG Magic Remote. Den virker super lige påkær OK knappen som jeg formoder er selve hjulet... Den virker ikke. Nogen der har erfaringer og endnu bedre en løsning?
Visse funktioner i Magic Remoten styres også gennem Bluetooth - LB610V kræver derfor også Bluetooth dongle (AN-WF500), da denne model ikke har det indbygget.