Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af azrael
Der er ingen grafikkort, der direkte understøtter 1366x768, men kun 1360x768, så lige på det punkt må du leve med et par slukkede pixels.

Ellers kan man kun sige, at grafikkortet skal være så "stort" som mulig, selvfølgelig afhængig af hvad du skal bruge det til. Selv hvis du "kun" skal bruge det til at accelerere HD (film) materiale, så skal kortet være relativt kraftigt for at kunne løfte byrden.

Desuden vil jeg anbefale dig at gå efter seneste generation af grafikkort, så du undgår evt. problemer med HDCP kompatibilitet.
Af Fnuggie
Hvordan kontroller jeg så 1:1 pixelmapping på mit DVI input på min skærm med en opløsning på 1366*768????

For den scaler jo 1360*768 op til 1366*768 og det kan jo ikke passe...
Af Ulrik82
Hvad menes der med seneste generation?

Kan du give et par eksempler på grafikkort som kan klare de ovennævnte krav? kan de fåes til bærbare comp?
Brugeravatar
Af azrael
Selvom man vist nok er ved at udvikle eksterne grafikkort, så er det p.t. praktisk umuligt at skifte grafikkort i en notebook, selvom det er teoretisk muligt.
Af Ulrik82
Det jeg mente var var hvilke type/mærke egenskaber man skal kigge efter når man køber ny bærbar...

Har lidt kig på en sag ala asus g1
http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... ?ID=316412

Hvori der sidder et NVIDIA GeForce Go 7700 med 512 mb ram

Burden den kunne afvikle HD materiale og skyde noget fornuftigt billede op i mit nye 37 xd1?
Af Fellix
Jeg ved at nVidias grafikkort giver mulighed for at angive en valgfri opløsning, hvis den ikke findes som standard. Om det kun er på visse modeller er jeg lidt i tvivl om, ved at mit 7800 GTX kan.

Med andre ord, hvis jeg f.eks. mangler 1920x1080 opløsningen, kan jeg gå ind i indstillingerne og tilføje den. Det samme med 1366x768 opløsningen. :)

Måske du skal søge efter geforce 8 serien, da der skulle være kommet et ydelses løft... også stadig til en fornuftig pris. 8)