Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bobolobo
Jeg står i den situartion, at jeg skal hjælpe min far med at finde et nyt fjernsyn til stuen. Fjernsynet vil primært (næsten udelukkende) blive brugt til normalt TV-kiggeri. Der vil ikke bliver gjort brug af 3D og smart-delen vil kun blive brugt begrænset, måske lidt netflix og sådan.

I stuen sidder man en 5-6m fra skærmen og der hænger nu et ældre 40" Samsung og han vil gerne have noget større. Der hænger stik på væggen der er bygget ind der gør, at skærmen alligevel ikke kan hænge helt flat så det er heller ikke noget der er vigtigt for valget. Der vil ikke blive tilsluttet andet lyd, så det skal ikke være en skærm med skod lyd.

Han vil bruge op til 10.000kr og jeg har selvfølgelig kigget på jeres købsanbefalinger og har kigget på to forskellige TV'er fra Sony i deres W8 serie. De to jeg har kigget på er KDL50W805BBN til de 6000kr og KDL55W807AS til de knap 9.500kr. Udover størrelsen og og hvorvidt det er passiv eller aktiv 3D kan jeg ikke rigtig se forskel, så nogen der kan komme med noget information omkring om de 3.500kr er godt giver ud eller ej?

Hvad skærm ville i vælge til et sådan brug, modtager også gerne bud som ikke er et af disse TV'er?

Edit; kan se elgigantien har et Panasonic TX-L55ET60Y på tilbud til 9.999kr, er det en skærm der er værd at overveje?
Af jones31
Helt klar sony w805 du skal tage. Det er virkelig et godt tv og har næsten lige været nede I 8799 for 55" så kommer den højst sandsynligt igen.
Den for gode anmeldelser alle steder.
Af troopa85
W805B er fra 2014 og bruger VA Panel der udmærker sig ved bedre kontrast og sort niveau og overall klart det bedste billede.

W807AS er en 2013 model som bruger et IPS panel, den udmærker sig ved gode betragtningsvinkler og god 3d, den er dog slet ikke på niveau med w805b billedekvalitets mæssigt.

Vælg klart w805b

Du skal dog huske at w805b ikke bruger vesa standard, men du siger jo også at det ikke er vigtigt den hænger tæt på væggen, derudover er 3d pænt ringe i den her model hvis det betyder noget, og stikkende bag på peger bag ud... så altså ja det er ikke særligt godt at hænge op og kommer nok ikke til at se særligt stilet ud.

Some #1 skriver er 55" f7005 til 10k også et rigtigt godt køb.
Senest rettet af troopa85 07 jul 2014, 14:07, rettet i alt 1 gang.
bobolobo skrev:Takker mange gange for inputsne, jeg tror det bliver den 50" Sony til 6000kr da de ting der er bedre ved de andre nævnte skærme 3D og smart-tv ingen betydning har :)
Jeg har den skærm, og jeg er virkelig glad for den. Det skal siges, at jeg købte den for 2,5 mdr. siden til 7499 kroner, men selv til den pris, er det fantastisk. Køb, køb og køb!