Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,
Har søgt en del i diverse tråde og har ikke været så heldig at finde en tråd med detop det problem jeg er løbet ind i.
Vi har et ca. 4 år gammelt Sony tv, som står i vores gæste værelse (mormors værelse :)) og derfor ikke bliver brugt ret meget. Det står sjældent på stand by, da jeg slukker på stikkontakten når mormor ikke er her.
I går hvor vores datter så tv på det gik det pludselig ud. Det har det gjort et par gange før det sidste halve år, men har kunne tænde det igen efterfølgende. Det kan jeg dog ikke nu!
Det virker til at der ikke er strøm på det. Har tjekket om der er en løs forbindelse på strømkablet, men det har ikke givet noget resultat. Kablet er monteret i tvet, så det er ikke et stik man kan tage ud og erstatte sådan umiddelbart. Der er ikke lys i dioden på tvet, som når det er tændt på stand by eller tændt for skærmen. Der kommer ikke en klik lyd, når jeg tænder strømmen, hvilket der gjorde da det virkede.
Er der en venlig sjæl, der har et bud på hvad der kan være galt og om det kan betale sig at fikse det? Hvis det ikke er for kompliceret kan jeg forsøge selv, da jeg tænker det ikke kan svare sig at tage det til rep på værksted, når man ser på hvad et nyt koster. Gav i sin tid 5000kr for ovenstående tv, hvilket var et super tilbud! Der er sket meget siden da :).
Mvh.
Peter