Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af GMP
Nu da B&O tilsyneladende har lange udsigter til at stille et B&O Avant 55" til rådighed til test for Flatpanels, og jeg forgæves har ledt efter en brugbar test andet steds, vil jeg høre, om I kære læsere har kendskab til en link til en sådan test, eller om nogen af Jer allerede har anskaffet Jer et B&O Avant 55" og vil dele ud af Jeres erfaringer?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vi får den. Der er blot lidt sommerferie lige nu.
Af 10Marcus
Jeg må erkende, at jeg også er pænt interesseret i at høre om andres erfaringer på det nye B&O Avant nu da B&O tilsyneladende har "lagt Flatpanels på is" i hvert tilfælde for en stund sommerferie eller ej.
En test fra andre kunne bestemt også være interessant.
Flatpanels er jo kendt for dybdegående test, og en sådan er B&O tilsyneladende ikke interesseret i p.t.
Måske B&O venter på en opdatering til at løse et graverende problem eller?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ro på konspirationsteorierne. Der gik noget galt i bestillingen af PR modeller, så vi ramte 2 uger senere end forventet. Da vi jo også holder ferie på redaktionen så valgte vi at udskyde modtagelsen af TV'et til vi er tilbage. Det er klart til os, så der er ikke noget med firmware der liiige skal udsendes for at få et bedre resultat.
Af GMP
troopa85 skrev:Køb da et OLED tv i stedet hvis du vil bruge så mange penge på et TV, vil være B&O fuldstændigt overlegent på billedekvalitet.
Hvis man nu er så "tåbelig" og vælger B&O tv, så er der bestemt andre faktorer, der også vægter ud over billedkvalitet. Lyd, design, funktionalitet samt at det er et møbel man anbringer sin stue og glædes over at se/bruge hver dag.
Men jeg erkender, at det kan være svært at forstå for andre ikke B&O interesserede.
Man er nok nød til at skal have ejet et for at forstå sammenholdt med, at man skal vægte de førnævnte faktorer ud over billedkvalitet.

Men tak for din mening, håber du kan respektere, at andre kan have andre meninger, og så gerne tilbage til emnet, og lad os undgå diskussionen om B&O er pengene værd eller ej.
Af TVguro
Torben Rasmussen skrev:Vi får den. Der er blot lidt sommerferie lige nu.
Selvfølgelig skal I også holde sommerferie, men må man være så fræk at spørge, når nu du selv skriver "lidt sommerferie", hvornår I atter starter op (efter sommerferie) og om test af Avant står først i køen?
Af Wolfgang
Må erkende jeg også venter meget spændt på en test af det nye Avant.

Jeg er selv inkarneret plasma tilhænger og har altid været stærk modstander af LCD/LED teknologien da jeg synes den har væsentlig flere svagheder end fordele (Efter egen mening står mit 6 år gamle 'HD ready' LG plasma TV lagt flottere i billedet end mine svigerforældres Beovision 10).

Derfor viger alle mine fornuftige tanker også hen mod at vente til OLED er kommet mere på markedet, hvilket føles meget tæt på, men samtidig har jeg en uimodståelig lyst til at få fat i det B&O TV nu!
Af frygt for min svaghed forværres hvis jeg går ind i en butik for at se på det med egne øjne, og dermed er et let offer for en sælger, så venter jeg i spænding på en anmeldelse.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
TVguro skrev:
Torben Rasmussen skrev:Vi får den. Der er blot lidt sommerferie lige nu.
Selvfølgelig skal I også holde sommerferie, men må man være så fræk at spørge, når nu du selv skriver "lidt sommerferie", hvornår I atter starter op (efter sommerferie) og om test af Avant står først i køen?
Tirsdag har vi en aftale om levering. Og ja, den er først i køen.
Af TVguro
Torben Rasmussen skrev: Tirsdag har vi en aftale om levering. Og ja, den er først i køen.
Det lyder godt. Hvornår forventer I testen er færdig?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det er ikke den færdige test. Det er vores arbejdsdokument, som vi bruger på redaktionen.

Jeg lover, at testen snart er online, men vi har lige fået nyt software fra B&O som skal rette nogle af vores ankepunkter. Det skal vi lige have gennemgået grundigt først.