Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af killkaj
Hejsa

Nu har jeg længe gået og overvejet et nyt tv.. Først var jeg meget overbevist om at anskaffe mig et UHD Sony x85, men har læst nogle steder at der er nogle problemer med noget "ips rør fra lg" eller såen noget :)

Så nu er jeg blevet i tvivl om jeg overhovedet skal have et 4k fjernsyn i denne omgang og i stedet købe et FULL HD tv til 10-11.000 kroner

Kravende er umiddelbart:

Lav Inputlag (har læst at sony generelt er bedst)
Lyd er ligegyldig (kører med anlæg ved siden af)
Godt billede og sortniveau (ser mange gysere)

Jeg har kigget på dette: http://www.lydogbillede.dk/test/sony-kdl-55w805/

Er dette det ideelle fjernsyn for mig?

Og lige et side spørgsmål: Hvad står A'et for til sidst på dette link?
http://www.cinemagic.dk/shop/sony-kdl-5 ... 8510p.html

Andre forslag er selvfølgelig meget velkomne :) !
Af troopa85
B = 2014 model A= 2013 model

2014 model har VA panel og er anmelder rost

2013 har IPS panel og er ret medicore.

Så det er B modellen du skal have.

Umiddelbart opfylder dette års W8 alle dine krav og er et super tv. De 2 ting der ikke er godt på det er 3d hvor billedeopløsningen bliver halveret som man også kender det fra passive 3d tv, samtidigt er det dog et aktivt 3d tv og har også crosstalk problemer, så hvis 3d er vigtigt for dig skal du ikke have dette TV.

Det andet er væg ophæng, det understøtter ikke VESA standard men man kan i stedet bruge TVets fod som ophæng, dette gør dog at TVet ikke kan hænge tæt på væggen.

Og en lille ting mere er smart tv delen hvor det slet ikke er oppe ved LGs smart web os standard eksempelvis, men det betyder generelt ikke så meget for de fleste.

Er disse ting ikke noget problem for dig så er det et rigtigt godt TV.

Angående de 2 tv du har linket til er det ene 55" og 2013 model og det andet er 50" og 2014 model.

Og ja på lige denne model (w8 fra 2014) er der kæmpe forskel på 50" og 55" i pris, hvor 55" stort set koster det dobbelte eller tæt på.

50" versionen til 6000 kr er klart det bedste køb du kan lave overhovedet i den prisklasse.... 12k for 55" er ikke særligt godt, her kan du eksempelvis få sidste års w905, eller ue55f8005 som er bedre tv.
Af troopa85
Ja N'et til sidst står bare for nordic, dvs danske/nordiske tunere mv. Så ja hvis 50" er nok, og de ting som jeg nævnte ikke genere dig er det et super godt køb.
Af killkaj
Super!! tak for hjælpen! En fornøjelse ;)
Af Supergris
Til 10.000 kr. burde du kunne finde dig et rigtigt fornuftigt 55 ", som, hvis du har pladsen, er den størrelse, du mindst burde gå efter, til det budget, du har til rådighed...
Af killkaj
Hej igen!

Har lige bestilt Sony Bravia KDL-50W805BBN hos wupti, det var ikke på lager..

Så de tilbød mig et 50w828B til samme pris - manden sagde at den eneste forskel var flere hertz. Var lidt nervøs for at "hurtighandle", så spørger lige her inde om det stadig er en god deal :) ?
50w828b er vil ikke et ringere fjernsyn ?

På forhånd tak