Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af michael2820
Rasmus: hvordan er W805B bedre end W805A? Har lige annuleret min ordre hos Proshop. Tror du at jeg kan nøjes med 50" på ca. 3 meters afstand?

55W805BBN koster 12.000 men jeg kan få et KDL50W805BBN til kun 6.000
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
W805B har et såkaldt VA-panel, der sikrer den gode kontrast som vi roser den for i vores test. Sidste års W805A har IPS-panel med svag kontrast - dog bedre betragtnignsvinkler. W805A er ikke decideret et dårligt tv, men det er ikke et vi anbefaler her og ikke de som jeg har talt om gennem debatten.

50" skal nok gå an på 3 meter. Prisforskellen på 50" og 55" W805B er jo grænsende til det latterlige, kan jeg godt se.
Af michael2820
Rasmus: ja, det er en latterlig forskel. 55'eren er sikkert relativt for dyr, eller også har Elefanten købt for mange 50" som de gerne vil af med.

Jeg har surfet lidt og 50" W805B er relativt billigt, så jeg tager det og ser, hvordan det går. Det skulle ikke være så svært at sælge, hvis jeg synes at det er for småt.
Af michael2820
For lige at følge op: Jeg købte en Mac Mini til 11.000 og fandt ud af, at jeg slet ikke har tid til at lære en Mac. Jeg fandt dog ud af, at jeg skulle holde hele 3 taster nede for at gå en side tilbage i Safari. Det klarer jeg på en Windows PC med Backspace tasten, så alene det fik mig hurtigt til at returnere og få pengene retur - Apple gjorde det selvfølgelig lidt besværligt ved bl.a. at skrive på skærmen, at jeg slet ikke kunne returnere fordi jeg havde betalt med creditcard - på engelsk naturligvis.

Det var selvfølgelig løgn, så jeg måtte tale med en ret inkompetent person hos Apples kundeservice, som syntes, at jeg skulle vente i telefonen i over 10 minutter, mens han forsøgte at finde ud af sit arbejde. NEJ, han kunne da ikke ringe tilbage, fordi jeg skulle have et bestemt nummer i telefonen. Om jeg ikke kunne få det på mail? "Nej, mailen kunne jo gå i stykker på vejen" - Godaw, DO. Jeg skal sgu ikke have Apple produkter.

Jeg var tålmodighed og lagde røret, mens han arbejdede og det lykkedes at få afhentet den lille kasse og faa pengene retur.

Nå, jeg er glad for TV'et som TV. Det tog noget tid og endnu en samtale med en kundeservice medarb. fra SONY for at få en ordentlig vejledning til at hænge det op på væggen. Det tog nogle overvejelser og timer, men det lykkedes. Denne vejledning findes IKKE under produktet, Gud fader bevares.

SONYs hjemmeside og manual vil jeg kalde ELENDIG, makværk. Jeg kan IKKE downloade en fuld manual i en PDF fil, kun klikke rundt i en åndssvag "manual"

Jeg ved ikke, hvad de tænker ovre i Japan eller hvem der har fået den ide, håbløst.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har desværre også andre dårlige erfaringer med Japanerne mht. GUI og brugervenlighed så det er ikke kun Sony der kan finde ud af at gøre tingene besværlige. Nu er visse af de nye Sony-modeller også nærmest et udstyrsstykke i besværlighed mht. vægmontering.
Af michael2820
Jeg kan jo som 62-årig tillade mig at sige, at jeg har lidt erfaring. Jeg har nu været meget glad for de Panasonic produkter jeg har (plasma TV, kompakt kamera), men historien viser desværre, at firmaer, der får stor succes og tjener mange penge OG får en slags monopol, mister jordforbindelsen og kontakten til kunderne.

Eksemplerne er mange: Microsoft, Teleselskaber osv. Meget, meget få firmaer formår at holde fast i, at det er kunderne, der betaler deres lønninger og profitter, og derfor er det god strategi at lytte til kunderne. Jeg tror nok, at General Electric for mange år siden var dygtige, men deres produktområde falder vist lidt uden for dette forum :)

Magten fra reklamer og marketing er desværre stadig stor. Der er måske et marked for at lave alternative manualer til produkter, hvor producenten ikke kan finde ud af det. Det gjorde jeg for nogle år siden til computere, men nu er jeg for gammel og har gang i noget andet. Men hermed er ideen videregivet.