Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ringdal
Hej Flatpanels.
Har netop fået købt mig et nyt plasma fjernsyn (brugt). Ejeren sagde jeg sagtens bare kunne rense det med normalt skærmrens, og det gjorde jeg så.

Imens jeg gjorde det, kunne jeg se der kom "grøn/blålige" streger vandret på skærmen. Jeg stoppede så, så det kun er kommet i den ene halvldel. Åh nej!

Hvorfor er dette sket - og hvad kan jeg gøre?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Tag en mikrofiber-klud med en lille smule lunkent vand på og aftør skærmen igen. Brug derefter en tør mikrofiberklud til at tørre skærmen med.
Af Ringdal
Tak for tippet - og dette skulle kunne gøre det :)? Synes ellers jeg havde læst, der ikke måtte komme vand på en plasma

Hvorfor er disse streger kommet?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Som jeg skriver så brug en lille smule på kluden. Du skal naturligvis ikke plaske den til. Det skal bare lige være nok til at du kan tørre den af. Jeg plejer selv kun lige at dryppe lidt vand på kluden - dvs. ikke gennemvæde den overhovedet.
Af Ringdal
Ok jeg prøver - har dog ikke nogen mikrofiber klub. Er det fint at bruge et normalt håndklæde /viskestykke / karklud?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Et blødt håndklæde ville nok kunne bruges, men jeg ville ikke selv bruge andet end en MF klud.