Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har optaget film på mit kamera som jeg gerne vil gemme. Jeg kan ikke få det overført til min stationære computer eller Pana optager DMR730. Når jeg sætter kortet i mit tv, som er et Pana P42ST50 kan filmen afspilles med lyd. Hvordan får jeg gemt filmen inkl lyd på min optager, alternativt den stationære? Kameraet er et Canon Ixus 500 og jeg har optaget som PAL.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvad mener du med, at filmen ikke kan overføres til din PC? Kigger du i den rigtige mappe på kortet? Hvis dit TV kan se filmen, så kan den også hives ud af kortet med eks. en kortlæser. At få den gemt på DMR730 er så en anden sag - jeg ved ikke om det er muligt at kopiere til harddisken, men du vil kunne smide din film på en ekstern disk og afspille den dén vej ligesom du gør på dit TV.
Af Mich66
Jeg fik held med at overføre til PC alligevel vha USB kabel. Det virkede ikke da jeg satte memory kortet direkte i PC´en. Det med at gemme på DMR730 var en nødløsning, så det bruger jeg ikke flere kræfter på. Billederne blev dog gemt på den. Tak for svaret.