Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af troopa85
Er på jagt efter et nyt 55" TV.

Hvad jeg gerne vil have:

Godt sort niveau
Inputlag i game mode under 50
God 3d (dvs ikke sony w8)
Godt til motion / hurtige bevægelser ( fodbold mv)

Overvejer lidt

http://www.wupti.com/produkter/tv-og-hi ... h7005sqxxe

Men har også haft et øje til de nye panasonic TV, dog ser de fleste ud til at være ips panel som nok ikke kommer helt i mål på sort niveau.

Hvad ville i købe i denne omgang, og bør jeg overveje 4k. Er ikke meget 4k content, og ser ud til at de fleste 4k tv har for højt input lag (80+)

Sidder 2.8 til 3meter fra TVet.
Af PeterD
Det burde jo være til at finde et Panasonic Plama et eller andet sted (gemt væk hos en Aut. Panasonic forhandler) ??

Ellers et-eller-andet Samsung. Bare husk at checke modelnummeret på kassen.
Af troopa85
Tror godt nok det bliver svært at opstøve et Plasma TV, st60 gider jeg ikke have, så skal det være VT 60eren tror ikke det er til at finde fra nyt af, og til en fornuftig pris.
Af PeterD
Hmm.

55"

Godt Sortniveau.

God til Sport.

God til 3D ( som vel ikke er blevet den succes, man regnede med?)

Helst LED, ikke plasma, til 15.000.

Sværere end jeg regnede med..

4K bliver vel dyrt, da du så er en af de første. Og hånden på hjertet: Er det nu alle pengene værd? Og kan tvudbyderen overhovedet vise det?

ET60 måske, Men den er vel også snart udgået..?
Af troopa85
ET60 er dog IPS tror ikke sidste års IPS modeller er tiltfristillende for mig med hensyn til sort niveau... der er dog blevet arbejdet på det i de nye 2014 modeller så måske nogen af dem fra i år giver mere mening.

Så at LG55LB870V som er LGs topmodel inden for full hd med web os og forbedret sort niveau også har været på tilbud til 10k, overvejer også lidt den hvis den kan findes til 10k igen. Men jeg mangler dog at se en anmeldelse hvor der er målt sort niveau osv selvom folk umiddelbart er positive omkring det.

Alt andet lige tror jeg det vil være foran ET60.

Men mange tak for at du kom med et bud :)
Af Tom Nielsen
Tillad mig at forsætte tråden her, er også på udkig efter UHD tv i 15.000 kroners klassen og har set på LG 55UB950V og Samsung UE55HU7505XXE. Er der nogen herinde som kan mig nogle fordel/ulemper ved de omtalte modeller.
Der ser en del film via nettet og Netflix, lyd er IKKE et must, da der er tilsluttet surround sound og de 2 tunere er heller ikke på en must, da der også er tilsluttet dvd optager.
Til Rasmus: har du testet nogen af dem og har du evt. en opsætning mht. til farve kontrast osv. ?