Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Et Samsung 50H6270 sælges for ca. 6.000. hvor man pt. skal betale 1k mere for det 2" mindre UE48H6275, eller ca. 2k mere for et 50H6475. Så vidt jeg har forstået er xxx5 DK modeller og xxx0 EU modeller, men jeg ved ikke om det har nogen som helst betydning?

H6400 som den hedder i UK er flot anmeldt hos både HDTVtest.co.uk og avforums.com. Så vidt jeg har kunne læse mig til er H6200 det samme tv som H6400, men med 200 og ikke 40 clear motion rate (vel lige meget da man typisk slår det fra?). Desuden får man ikke 3D briller med (ligeglad med 3D) og heller ikke den nye fancy ekstra fjernbetjening. Kommentarer på denne "forskelsanalyse" er velkomne!

Men er der nogen hage ved at købe en EU model (xxx0) vs en DK model (xxx5)?
Tak, svaret er ikke entydigt, syntes jeg, tilsyneladende må man prøve sig frem og evt gøre brug af fortrydelsesretten. Nogen der har købt modellen?

Kunne også være interessant at høre om min "analyse" af H64xx vs H62xx er korrekt - at H62xx giver lige så god billedkvalitet fordi man ikke skal bruge 400 cmr til noget alligevel?
Hej

Hvad jeg har ladet mig fortælle fra Samsung support, er: på xxx0 modeller vil Samsung ikke love at alle nordiske APP virker, HBO Viaplay DR-NU osv. og hvis de virker, vil de ikke love at de bliver ved med det, efter en evt. opdatering.
Måske virker alle app. måske går de ikke... :-/

-Måske der er nogle herinde der, har købt et xxx0 model, og kan fortælle status på dette??
Nicolaj72 skrev:-Måske der er nogle herinde der, har købt et xxx0 model, og kan fortælle status på dette??
Der er sædvanligvis ingen problemer. Og med en ekstern boks, Apple TV, Roku [fortsæt selv], med garanti ingen problemer.