Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Linde68
Hej,

Er helt ny i dette forum, men har fulgt det i nogen tid. Meget sobert og super hjemmeside. Tak for det, Rasmus!

Skal købe nyt tv siden 2007 og der er jo sket noget siden da! :s

Er der nogen, som har erfaringer med at købe tv syd for grænsen?

Jeg synes, at jeg har været gennem de fleste indlæg, men ingen refererer til køb i Tyskland.

Jeg har fundet dette hos Saturn i Flensborg
http://www.saturn.de/mcs/product/LG-55L ... ?langId=-3

Der kan sammenlignes (tror jeg) med dette fra Elgiganten, som jo er væsentligt dyrere!!
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... v-55lb730v

Men kan tv'et fra Tyskland sagtens bruges her hos mig? Jeg bor i kolding, så det er kun 45 min. kørsel for at spare ca. kr. 5500,-, hvilket jo godt kan mærkes :)

Jeg så tv'et i går i Flensborg, men så også, at der ikke var Netflix app, da salgsmanden gennemgik diverse app's. Men kan det være fordi, at det er sat op med tysk antenne, og når jeg så slæber det med til DK og indstiller tv'et efter danske forhold, så vil Netflix app'en blive synlig?

Håber at I alle vil hjælpe mig med nyt tv.

Mvh.
Carsten
Af Linde68
Hej,

Tak for svaret.

Jeg havde dog læst den nævnte tråd. Og jeg synes faktisk ikke, at den giver noget rigtig svar.

Bland andet fordi reklamationsretten er et EU anliggende, så man er stillet som i DK.

Og hvis man kigger på de tv, som jeg har listet, viser LG, at de faktisk har 27 forskellige sprog i fjernsynet. De laver selvfølgelig ikke fjernsyn specifik til DK eller Frankrig eller Tyskland. De laver fjernsyn til EU.

Strømforsyning er den samme som i DK.

Desuden giver den tråd ikke svar på smart tv-delen. Igen; LG laver vel ikke tv til de forskellige lande i EU. De kalder bare modellerne noget andet i de forskellige lande.

Så tak for linket, men håber dog alligevel på et mere uddybende svar.
Brugeravatar
Af edinger
Linde68 skrev:Er der nogen, som har erfaringer med at købe tv syd for grænsen?

Linde68 skrev:Jeg synes, at jeg har været gennem de fleste indlæg, men ingen refererer til køb i Tyskland.
Linde68 skrev:Kan tv'et fra Tyskland sagtens bruges her hos mig? Jeg bor i Kolding.
Essensen af dine spørgsmål er besvaret -- indgående -- i et utal af tråde. Hovedparten heraf specifikt angående eventuelle faldgruber ved køb i netop Tyskland.

Så hvis du ikke mener at kunne bruge "førlinkede" svar, så prøv lige at søge igen.
Af Linde68
Hej Edinger,

Tak for svaret.

Tror at jeg har fundet de rigtige tråde herinde. Jeg havde bare ikke søgt godt nok.

Der er mange forskellige meninger, men sådan skal det jo også være.

Jeg tager chancen, da det er mange penge at spare... :)