Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg søger lidt hjælp til at vælge nyt tv, da jeg ved MEGET lidt omkring tv.

Jeg har kigget lidt på UHD LCD fra Samsung. Men er UHD til at komme i nærheden af og i en kvalitet der er pengene værd på nuværende tidspunk?

Vi ser mange film samt netflix.
Leder efter 50-55" ca. Ikke mindre end 50"!

Budgettet er ca. 15.000kr helst lidt mindre :)

Er dette f.eks noget værd? https://www.komplett.dk/samsung-55-uhd- ... 905/811970

Lidt spørgsmål:

Skal man have 3D?
Hvor mange Hz skal en skærm mindst have?

Er der andre ting som er vigtige at vide i tv junglen? :)

Håber på noget god respons
ULtraHD er fedt, men kan udbyderne overhovedet vise opløsningen hele tiden nu?

Pas på du ikke falder for et af de mange salgstrick :-).

3D kom...så...og (efter min vurdering) fejlede.

Hvis du er heldig kan du måske finde 30-40 bluray i 3D, hvoraf mange er med computergrafik. Så syntes ikke du absoulut skal gå efter det.

Glem de tv der har 200 Hz og 600 Hz. Det er ogs mest salgsgas.

Ps. LAD VÆRE AT FÅ RÅD AF EN SÆLGER. De vil bare sælge den butikken tjener mest på!

Og find den den skærm DU kan lide ved at læse tests herinde af Rasmus. På hdtvtest.co.uk og whathifi.co.uk, ljudochbild.se.

Du skal heller ikke lytte til dem der skriver her. "Køb dette XXX.De har jeg lige købt. SUPER billede" og bla bla."

Vælg den skærm med det bedste billede ud fra flere uafhængige tests. Skriv feks "TV testwinner review 2014 og hold dem op mod dem Flatpanels anbefaler.

Check som sagt også de andre testsider.

Held og Lykke.

Jo mere tid du bruger på at undersøge og læse tests, jo mere glad bliver du sandsynligvis for skærmen!

:)
Som Torben Rasmussen skriver andetsteds...
Torben Rasmussen skrev:Læs evt her først:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1386843186

Til 11.000 kr er UHD ikke bedst! Du får ikke et highend UHD TV til den pris, så jeg vil anbefale dig, at tage et film HD TV i den højere ende i stedet.

Du er dog ikke så informativ mht dine ønsker ud over prisen, så kan du ikke i det mindste opgive hvilken størrelse du vil have?
Af Zapatas
Så det i basis siger at man kommer længere med et "bedre" Full HD TV som det er nu? eller ihvertfald inden for mit budget?

Kan man se forskel på UHD og FULL HD hvis man kommere et par meter væk fra tv'et?

Er dette tv noget værd? https://www.komplett.dk/samsung-55-3d-l ... 34E45CBAB6

Her ville jeg nok ikke bruge 3D Delen bare læst en del godt om det.?
Men man skal næsten have anden sound system til også eller hvordan?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis du får fat på noget ægte 4K materiale, så vil du kunne se forskel - alt andet lige vel og mærke! Men faktum er, at du pt. har to serier du kan se i 4K, nemlig House of Cards og Breaking Bad og det kan du kun hvis du køber et TV med Netflix.

Med alt andet materiale, vil det ikke være UHD skiltet der giver dig forskellen. Du er langt bedre tjent med at købe et ordentlig fuld HD TV end et middelmådigt UHD Tv. Det her er 720p vs 1080p om igen og pt. er pris vs. Kvalitet på UHD ikke i stand til at konkurrere med et fuld HD TV.

Du kan vist lige præcis få Samsungs udgåede F9005 model, som dog ikke understøtter hverken HDMI 2.0 eller HEVC uden en 3000 kr opgradering. Så den vil også ryge over dit budget før den reelt kan betragtes som en UHD skærm.

Læs testen af det F8005 du linker til her på siden. Vi har lavet alt arbejdet for dig...
Men som f.eks LG 55LA965 så har den jo samme specs som f.eks 2013 55LA860W og 2014 55LB870V men kan spille UHD og oppskalerer til UHD Vil man ikke da få bedre bilde på denne 965 kontra de 2 andre? Eller vil jeg få et bedre bilde med 55LB870V
Skal ha en erstatning for en Samsung Plasma....så venter på tlf fra Elkjøp(Norske Elgiganten)

Noen som vet noe om kvaliteten til Samsung UH6905 ? Budsjett 4 K noen som har den her inne?
Af Zapatas
Mange tak Torben det var også det jeg næsten selv var kommet frem til nu her.
UHD vil være "fremtids sikret" Men kvaliteten i mit budget er pt. ikke godt nok.
Samt for lidt UHD materiale.

Kan man så spørge om hvad for TV Full HD mellem de 50-60" som du vil vælge eller kan anbefale?
Jeg ved som sagt meget lidt om TV men jeg har kun hørt meget godt om Samsung.

Behøver jeg noget extra lydsystem til TV'erne idag for at få noget ud af det?
Af Zapatas
Når har kigget mig lidt omkring og fundet frem til jeg gerne vil have et UE55F8005 men det er næsten ikke til at støve op?

Kan man roligt handle med CDON?

Hvad med UE55F7005 er det lige så godt et TV eller er der ikke den store forskel ud over foden?
Vent med og køb UHD, det er ikke det værd endnu med det materiale der nu findes.

Jeg ville vælge imellem Sony kdl55w805 eller 55lb870 fra lg af. Det er 2 rigtig gode skærme og begge fået gode anmeldelser i test. Lur mig om kld55w805 ikke kan fåes til en skarp pris snart.