Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Leder efter en ny fladskærm på 50-55" maxpris 8000.. men hvad skal jeg have..

Skal Bruges Til:

Film og Serier (også 3D) fra PC Tilkoblet Via HDMI
Spil På Xbox One
Smart TV delen vil ALDRIG blive brugt, da jeg alligevel har pc'en tilsluttet altid

Alt video håndteres af PC og Xbox One.
har intet almindeligt tv pt.

har pt et 46" Samsung LED, og det trænger til udskiftning, og det skal være større..

Har lige haft et LG 55LA790W og det duede ikke til mit brug

Film og lignene kunne køre fint, et stykke tid, hvorefter lyd og billede driftede fra hinanden og blev asynkront.. så skulle man skifte fra HDMI1 til HDMI2 og tilbage igen, før det virkede et stykke tid igen.. På windows desktop, var der Mouse drag, og på xbox'en meget tydeligt Input Lag..

Tv'et returneret efter samtale med LG som bekræftede at der var problemer på de områder, og at det ikke var det rette tv til mig. de nævnte dog at de nye LB tv var bedre..

Bilka hvor jeg købte det havde også fået flere retur på samme baggrund som mig, så intet bøvl der.. bare ærgeligt, for er ellers en toplækker skærm.. håber i kan hjælpe..

Har kigget på Sony 50" KDL-805B men har læst herinde at 3d vist ikke var for godt.. og så ved jeg ikke helt om jeg kunne leve med deres "specielle" vægophæng..

nogen der har forstand på disse:

Philips PFL 4508
LG lb561v
50pft 430 (hvis man på dette ser bort fra 3d)
Senest rettet af TheCalmWolf 20 jun 2014, 23:49, rettet i alt 3 gange.
nå vi er kommet frem til at vi sikkert ikke kommer til at bruge 3d anyways, så det er ikke en vigtig faktor mere.. nogen anbefalinger,, overvejer Sony W805b, men lyder ikke smart med det vægmontering, og stik... Derudover tænker jeg LG LA641v.. eller en af de nyere LB modeller..

men har nada forstand på det med hz og det, så der må jeg igen spørge til råds, nogle står til 100, andre til 200, 500 ja enddog 800hz.

fik også noget at vide med input latency, nu jeg spiller Xbox, spiller dog nærmest ingen FPS spil hvis det gør en forskel..
Skal man ikke betale lidt mere end 6000 kr for at få ORDENTLIG billedkvalitet og hudtoner samt sortniveau på en 55"...?

Tænker også mest i retning af W8, nu hvor Plasma ellers hsvde været oplagt...
might be.. søger bare det bedste jeg har råd til.. hjælper ikke meget jeg kan få et der er bedre hvis jeg ikke kan betale det.. Gider ikke plasma, desuden frarådes det også herinde hvis man bruger skærmen til pc-skærm, hvilket jeg også gør.. skulle jeg måske have nævnt :)

men ved bare ikke med den W8 og det "mærkelige" vægbeslag.. gider heller ikke en skærm der sidder mega langt fra væggen, det ser jo totalt åndssvagt ud.. men det er jo bare min mening
Af TheCalmWolf
OPDATERET MED NY INFO