Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af edinger
HDTVtest skrev:
Panasonic AS640

CONCLUSION – The Panasonic AS640 is a lovely television that delivers lush and absorbing images, thanks to deep blacks, outstanding uniformity, natural colours, 2.4 gamma and high-quality video processing. Some minor 50Hz motion instability (which can be eradicated by enabling [Intelligent Frame Creation]), lower-res 3D and higher input lag don’t stop the AS640 from being a bit of a bargain, especially when it’s available to buy for £500 at this time of publication.

Ironically, being the highest-ranked model in Panasonic’s 2014 full HD 1080p Viera TV lineup to feature VA LCD panel, the AS640 may actually outperform step-up models like the AS740 and AS802 series (both IPS) in terms of picture quality. In the coming months we’ll try to review one of them to see if this is true.

Read full review

Billede
Af Duce815
Der synes dog at være endnu en forskel. Stikkene bag på er meget bedre placeret, så det kan væg-monteres.
Af Duce815
Så er der det store spørgsmål for den, som vil tilknytte en Sonos Playbar: er tv'et i stand til at sende 5.1 fra Hdmi videre igennem optisk eller nedgraderer den som mange til 2.1. Nogle der kan afklare dette?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er en af de ting, som man meget specifikt skal ind og teste og det kræver at man har det rette udstyr koblet til for at spotte hvad der kommer ud af SPDIF-porten. Det er ikke noget vi ser på herinde (for vi kobler ikke enhederne til en forstærker via SPDIF) og jeg tror ikke jeg kan huske noget andet testsite der gør det heller.

Det skal næsten prøves af i en butik, hvor du kan få lov at trække et SPDIF kabel over i en forstærker og se hvad den siger om det.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
bravo skrev:Men det er vel ikke så godt igen, hvis man "gamer" - eller er der noget jeg har misforstået ?
Stadig et fint tv, men der findes som så ofte bedre alternativer. Det er dog med næsten statsgaranti bedre end mange af de lidt ældre fladskærme der står i mange danskeres stuer :) Så det er jo værd at tage med, hvis man skifter fra en ældre model.

Pt. er vores anbefaling Sony's skærme, hvis man vil mest ud af konsolspil.
Af bravo
Rasmus Larsen skrev:
bravo skrev:Men det er vel ikke så godt igen, hvis man "gamer" - eller er der noget jeg har misforstået ?
Stadig et fint tv, men der findes som så ofte bedre alternativer. Det er dog med næsten statsgaranti bedre end mange af de lidt ældre fladskærme der står i mange danskeres stuer :) Så det er jo værd at tage med, hvis man skifter fra en ældre model.

Pt. er vores anbefaling Sony's skærme, hvis man vil mest ud af konsolspil.
Er pana-mand til fingerspidserne :)

Det er nok nærmere:
alm tv: 60 %
film: 35 %
Spil 5 %

Så det ender nok med det engang 55" :)
Af kaja69
Stik placering og vel også wifi (edit: der er vist wifi i AS600 også) adskiller AS640 fra AS600 (samt 3D men det er der vel ingen der bruger til ret meget).

Til film og sport lyder det til at være "best buy" eller hvad?

Gad vide hvor langt fra H7005 (der på flere lyder til at være bedste non OLED TV på markedet) film og sport kvaliteten reelt er...
Af michaeldk
PeterN skrev:Jeg nupper også dette TV men er der nogen der ved noget om opstartstider på AS640.

Jeg håber den er bedre end Sony´s W8 serie :(
Nu har jeg AS650 - et andet panel, javel, men mon ikke en del af teknikken er den samme? Det går lyn hurtigt! I det jeg tænder er guiden klar 6 dage frem. På min gamle SONY ex721 kunne det snildt tage +1time før alle kanaler var med, 6 dage frem. Jeg skal heller ikke vente 30 sek., som på SONYen, for at få lov at skifte kanal :)

Kaja69,
Jeg har set mere 3D i de 14 dage jeg har haft AS650 end de +2år jeg kørte med SONY'en ... Jeg kunne ikke vænne mig til Aktiv-3D .. det er meget anderledes med den passive, "I like" ;)