Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Samsung F7005 eller F8005?

f7005
2
40%
f8005
3
60%
Overvejelses perioden er nået til disse to:

http://www.pricerunner.dk/pl/2-2880786/ ... ign-Priser

http://www.pricerunner.dk/pl/2-2880784/ ... ign-Priser

Lige nogle konkrete spørgsmål:

8005 har front, 7005 har sølv - nogle tommelfingerregler dér jeg ikke har hørt om? Det skulle være noget med at én farve bliver tydeligt mere snavset end den anden, eller noget i den dur :)

Den eneste forskel på de to skulle gerne være at den ene har Micro Dimming, mens den anden har Micro dimming ultimate - så vidt jeg har kunne læse mig til skulle de ikke gøre nogen forskel på billedet, og derfor ikke tage beslutningen for mig - er dette jeres antagelse/erfaring?
Af MartinBrugernavn
8005 har front, 7005 har sølv - nogle tommelfingerregler dér jeg ikke har hørt om? Det skulle være noget med at én farve bliver tydeligt mere snavset end den anden, eller noget i den dur :)

Den eneste forskel på de to skulle gerne være at den ene har Micro Dimming, mens den anden har Micro dimming ultimate - så vidt jeg har kunne læse mig til skulle de ikke gøre nogen forskel på billedet, og derfor ikke tage beslutningen for mig - er dette jeres antagelse/erfaring?
Af TVbedreendsko
Jeg stod og kiggede på begge modeller i fona og jeg synes personligt, at det er pænere med en sølv kant som 7005 har, men samlet set kan jeg klart bedst lide designet på 8005. Det jeg ikke kan lide ved designet på 7005, er det store runde samsung logo, som er meget pænere på 8005 efter min mening. En anden stor forskel er at 8005 har subwoofer og jeg hører mest lyden fra tv'et og bruger kun anlæg til musik eller fim. Mentalt havde jeg det også bare bedst med at købe den store model, så jeg ikke skulle tænke på om de havde udelagt nogle fede funktioner på den lille :). Men design, lyd og pris, skulle være den eneste forskel, så vidt jeg ved :)
Af MartinBrugernavn
TVbedreendsko skrev:Jeg stod og kiggede på begge modeller i fona og jeg synes personligt, at det er pænere med en sølv kant som 7005 har, men samlet set kan jeg klart bedst lide designet på 8005. Det jeg ikke kan lide ved designet på 7005, er det store runde samsung logo, som er meget pænere på 8005 efter min mening. En anden stor forskel er at 8005 har subwoofer og jeg hører mest lyden fra tv'et og bruger kun anlæg til musik eller fim. Mentalt havde jeg det også bare bedst med at købe den store model, så jeg ikke skulle tænke på om de havde udelagt nogle fede funktioner på den lille :). Men design, lyd og pris, skulle være den eneste forskel, så vidt jeg ved :)
- Jeg bruger eksterne højtalere, så lyden er ligegyldig!
- Skal have tv'et stående på fod, og jeg mener det 'store runde samsung logo' går i ét med foden :)

Det der er essentielt for mit valg er billedkvalitet. Hvis Micro Dimming Ultimate ikke gør billedet pænere, end Micro Dimming, vælger jeg bare 7005, da den er lidt billigere, og skærmen kan drejes, hvilket altid er praktisk!