Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Erdmann
Hej.
Søger lidt rådgivning til en ny projektor. Min gamle projektor SANYO Z5 skal udskiftes da jeg ikke bruger den efter jeg købte mit 64" full HD TV. Nu er jeg blevet lidt "sulten" efter nyt udstyr så jeg kan få brugt mit 100" lærred. Det er længe siden at jeg havde overblikket over hvad man skal kigge efter i dag. Havde forstillet mig en i prisklassen 7-10.000 kr. Selvfølgelig gerne billigere :D pft. Erdmann
Af DavidHimself
Nu kommer det an på hvad du mere specifikt skal bruge projektoren til, men der er to modeller jeg især vil anbefale dig at tage et kig på: W1300 og W1070 begge fra BenQ :)

Begge leverer en fremragende billedkvalitet (1300'eren bedre end 1070'eren naturligvis)!
Af Erdmann
Den skal primært bruges til film og spil.
Har læst mange gode ting om benq w1070, men tænkte bare om der var noget bedre hvis man var villig til at give lidt mere. Tror jeg kigger lidt på 1300'eren som du nævner, og sammenligner dem.
Pft.
Erdmann
Af doomguy
Har du et rullelærred i en hvidmalet stue, eller hvordan er dit setup?
Har du set en DLP projektor i aktion før? DLP-regnbuer kan være ret generende, men det er ikke alle der lægger mærke til dem.
w1070 sender meget lys afsted, så til 2D og 100" er et nd-filter nok nødvendigt. Desuden larmer den en del.
Alternativt er der Optoma HD131xe som kan sidde længere fra lærredet og har mulighed for at køre med RF 3D-briller (kræver vist dog en sender).

Ellers ved jeg ikke helt. Hvis man kan leve med DLP får man helt sikkert meget for pengene. Umiddelbart vil jeg mene man skal op i omkring 20.000 kr. før det for alvor bliver spændende igen.
Af Erdmann
Er der nogen der ved om BenQ W1300 er de 2000,- kroner mere værd end W1070?
For valget er faldet på en af de 2.