Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Anker95
Hej Alle

Jeg er lige nu igang med at se Le Mans og jeg kan på mit tv ikke se hvor mange timer der er tilbage, eller dvs jeg kan lige nu se at der mangler 26 min af le mans og siden det først slutter i morgen så må der være et eller andet galt med mit tv. Det er som om at billedet "er blevet skubbet 2 cm ud af selve skærmen, kan i komme med en forklaring på hvorfor dette sker? Det er et 5 år gammel Samsung med Full HD..
Af Anker95
Nu spørger jeg sikkert dumt, men hvad er overscan? Og hvordan slår man det fra?
Brugeravatar
Af RockMedØerne
Du har sikkert fået ændret på billed formatet ved et uheld - til f.eks. cinema format :p

Gå ind under picturesize eller billedstørrelse og sæt formatet til Auto bred f.eks. - så tror jeg problemet er løst :) Findes måske en P.Size. knap på din fjernbetjening, så du nemt kan ændre det uden at skulle ind i menuen :)
Af Anker95
RockMedØerne skrev:Du har sikkert fået ændret på billed formatet ved et uheld - til f.eks. cinema format :p

Gå ind under picturesize eller billedstørrelse og sæt formatet til Auto bred f.eks. - så tror jeg problemet er løst :) Findes måske en P.Size. knap på din fjernbetjening, så du nemt kan ændre det uden at skulle ind i menuen :)
Har prøvet at gøre som du siger, men der sker ikke noget som helst.. Har læst at man skal vælge skærmtilpassning som størrelse, men når jeg skal vælge er den grå og ikke mulig at vælge...
Brugeravatar
Af RockMedØerne
Hvilken tv model har du og hvilken udbyder ?

Får du signalet gennem en ekstern box, home-trio eller lign ?

Hvis du modtager signalet via ekstern box, styres billed formatet af boxen og ikke af tv'et !
Af Supergris
Så skal du vælge det korrekte output-signal fra boksen, som vil være 720p eller 1080p hvis muligt, hvis du bruger en sådan...