Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PeterD
ET60 fra Panasonic.

Testvinder i hdtvtest.co.uk.

Elgiganten plejer at være gode/ måske de bedste mht priser, Men pas på deres sælgere.!!

De vil nok gerne sælge dig et andet tv end det du kommer efter.

Syntes altid de forsøger uanset Hvad jeg skal købe i Elgiganten..
Af Supergris
De skal også obligatorisk spørge til, om du vil købe en tillægsforsikring og en kalibrering, da det er her, de tjener deres penge på produktet.

Jeg råder altid folk til, at sige nej til begge mm., der er helt specielle omstændigheder...
Af doomguy
ET60 er ikke testvinder hos hdtvtest. Den er "recommended". De opererer også med "highly recommended", som f.eks. 50" Sony w829 har fået (også kendt som w805b og w828b - det er det samme tv).
ET60'eren har et IPS-panel hvilket betyder at sort ser grå ud med mindre du har meget lys i stuen. IPS er fint til computerskærme, men jeg ville anbefale et tv med VA panel.

Samsung'en kan være fin nok, men det er svært at sige når der ikke umiddelbart er anmeldelser af den. Generelt har de højere input-lag end sony, så knap så egnet til spil.
Af Michael A
doomguy skrev:ET60 er ikke testvinder hos hdtvtest. Den er "recommended". De opererer også med "highly recommended", som f.eks. 50" Sony w829 har fået (også kendt som w805b og w828b - det er det samme tv).
ET60'eren har et IPS-panel hvilket betyder at sort ser grå ud med mindre du har meget lys i stuen. IPS er fint til computerskærme, men jeg ville anbefale et tv med VA panel.

Samsung'en kan være fin nok, men det er svært at sige når der ikke umiddelbart er anmeldelser af den. Generelt har de højere input-lag end sony, så knap så egnet til spil.

ville du kunne anbefale noget andet i nogenlunde samme pris klasse, må gerne være et smart tv, 3d er absolutt ikke et must
Af Supergris
Mit første råd, når der skal købes nyt tv, er altid at vælge et tv, der er en eller 2 størrelser større end det, der oprindeligt var indenfor tankerne.
Op til ca. 50 ", er prisforskellen ikke særlig stor, men ved tv over 55 " bliver økonomien også en faktor, der får indflydelse hos de fleste.
Til en stue, vil mit råd være, at lade være med, at kigge på tv under 50 ", hvis pladsen er der, og I ikke kommer til at sidde tættere end 2 m. fra skærmen...

Jeg har kigget de forskellige tilbud igennem for denne uge, og der er ikke et tilbud, der springer lige i øjnene, så måske du skulle vente og se næste uges tilbud an, hvis det er muligt...
Af Michael A
det er bestemt muligt, og tak for rådet.

havde nu kigget på et 42" og 46", synes nu et 46" ser pænt stort ud, og tror et 50 eller 55 bliver for stort.
Af Supergris
Det kan jeg så garantere, at det gør det ikke!
Ikke mht. billedkvaliteten, men måske mht. konens brok over, at tv og højttalere ikke må kunne ses i stuebilledet, lige indtil de har fået en demonstration, og må overgive sig...