Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af gniske
Hej alle! Jeg er ny i lcd skærme og skal købe et 32". Det bliver brugt til sport og dvd film, og "alm" tv kiggeri - sådan bruger vi alle det vel... Alle mine kanaler går via parabol, bortset fra TV2, og den har meget støj. Det er analogt. jeg har lige set denne model i elgiganten til 9.799 kr. jeg har set den billigere hos eks. tape connection til 6998 kr. og vil helst købe det der. Jeg spurgte TC om det var parallel import - pga. den lave pris, og han svarede det blev købt i tyskland. Det må man vel tage som et ja - eller hvad? Jeg vil ikke beskylde dem for noget, jeg ikke aner noget om. Jeg aner ikke hvad det betyder for mig - som forbruger, det er parallel import, er der nogen der kan svare på det? Jeg vil bare ikke stå med håret i postkassen med garanti eller noget, men måske nogen herinde kan demtentere det er parallel import og jeg misforstår hans svar. Nå, men til det vigtige. Jeg synes dette er et lækkert tv og så det "i levende live" i elgiganten idag, men er der nogen i vil anbfale mig istedet, eller er valget godt nok? Det skal helst koste maks. 7.000 kr. men lidt over kan da strækkes, jeg har en ca. 3 meter til skæmen, det skal være 32 tommer og gerne med god tekst tv hukommelse. Jeg synes samsung har så mange model fortegnelser, at det er til at kaste op over. M, n, s og r... Det er ikke til at vide hvad der er bedst. Men efter en del kiggen herinde, så bliver man da noget klogere - s er under r - men hvad er det bedste osv. Jeg kan læse i roser toshibaérne en del her i forummet - der har jeg fundet disse 3 hos TC: Toshiba 32 C 3000P - 6999kr., Toshiba 32 C 3030D - 7.489 kr. og Toshiba 32 WL 66 ZS - 5.999 kr. - den sidste er sat en del ned, men er den det bedre.
Brugeravatar
Af azrael
TC indkøber fortrinsvist deres varer i Tyskland (såvidt jeg forstår), og det betyder konsekvent at der er tale om parallelimport. Den eneste relevans det dog virkeligt har for dig er, hvis du køber en model med DVB-T dekoder og forventer, at den kan klare danske undertekster. Det kan den muligvis ikke, så hvis det er vigtigt for dig... Omvendt har rigtigt mange (vel nærmest de fleste) ikke brug for DVB-T dekoder, hvis de modtager signal via kabelnettet eller, som dig, via satellit.
Af kstorm
Hej jeg er lige ved at købe ovenstående fjernsyn, men ved ikke om det understøtter hdcp. Er der nogen der ved det ??
Af kstorm
Takker!