Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Alle.

Jeg har lige anskaffet mig et Panasonic TX-P50X60E på tilbud ved elmutanten.

Jeg kan dog ikke finde nogle steder på nettet med en ordentlig guide til "picture settings" på dette tv :( ?

Kan jeg bruge indtillingerne her på siden, fra nogle af de dyrere Panasonic modeller?

Håber i kan hjælpe.

Mvh

Mikkel
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Cinema-profilen er et godt sted at starte på alle Panasonics plasma-tv. Den kan måske godt være lidt rødlig til stuebrug, så hvis du har mulighed for at vælge en lidt "koldere" farvetemperatur eller tilføje lidt blå i RGB værdierne, så er det nok en god idé.

Slå også mange af de dynamiske indstillinger fra, såsom "kontrastforbedring", "Intelligent Frame Insertion" og hvad de ellers hedder på X60.
FANTASTISK KØB!! TILLYKKE!

UNDER DE KORREKTE FORHOLD OG TIL PRISEN FÅR DU IKKE NOGET BEDRE!!

Har selv Plasma tv fra Panasonic,

Selvfølgelig, fristes man til at skrive ;)

Kræs for kendere og måske bedste "Value For Money" skærm?

Sæt en Bluray på og du ved hvorfor det var godt du valgte denne skærm.

http://www.avforums.com/review/panasoni ... review.514

Det tager tid at finde det helt perfekte billede som du vil have det, men du kan starte her:

http://taenk.dk/gode-raad/indstil-flads ... re-billede

Jeg syntes personligt at "True Cinema" profilen gør det lidt mat/(ruud?) gullit" så jeg foretrækker "Normal" eller "Biograf", da jeg syntes de blå, hvide farver er mere..ja, blå hvide..og "på en måde friskere" end True Cinema" setting, omend den ud fra en detaljeret test nok er den mest præcise..

Brug "Biograf" eller "Normal" settings (Normal. Måske en smule skarpere)

Kontrast: 39-42

Lys: 1-2

Farve: 32-34

Skarphed: 5 (midt i mellem 0-10)

SLÅ ALT ANDET ( BILLEDFORBEDRINGER) FRA!

PS. Go' fornøjelse med VM i Brasilien med en Panasonic Plasmaskærm
Tusind tak for de gode svar Rasmus og Peter !

Jeg vil helt sikkert prøve begge jeres råd, og finde den profil, og de indstillinger der passer bedst til min smag.

På mit nuværende Panasonic TH-42PZ80 kører jeg også på "Normal" med lidt tweaks.

Tak for lykønskningen Peter. Jeg har virkelig stået i et dilemma længe. Jeg elsker Panasonic, og vil aldrig eje andet. Jeg går dog bare og venter på at de første "gode" OLED skærme kommer ned i omkring 10.000 - 15.000, og at teknologien har været igennem de første opgraderinger.

Derfor besluttede jeg mig for at tage den "billige" og "sikre" panasonic løsning indtil dette sker. Derudover er jeg blevet rigtig træt af at vente på og kører med DVB-C boks på mit nuværende PZ80.