Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

MadzP92 skrev:Altså de fleste film jeg kommer til at se bliver nok inden man smutter i seng om weekenden kl 9-12 stykker. Så jeg går ud fra det er mørkt.

Disse St60 og vt50. har du evt. et link til en ny model af disse?.
De er udgået, så det er kun relevant hvis du gider lede efter en brugt skærm. Med de andre skærme der er nævnt her i tråden skal du have noget lys tændt for at det er værd at se på. Helst bag skærmen så du undgår reflektioner.
kronholm skrev:Min personlige vurdering er også at det er forsigtigt det der bliver meldt ud. De gider ikke have brok fra en der sidder 2.70 fra tv'et og føler han kan se pixels.
Alternativt beskriver de bare tingene som de ser dem. Desuden kan x60'eren ikke engang vise 720p korrekt. Panelet er 1024x768 hvilket jo giver yderlige problemer, som også er beskrevet i anmeldelsen.
doomguy skrev:
MadzP92 skrev:Altså de fleste film jeg kommer til at se bliver nok inden man smutter i seng om weekenden kl 9-12 stykker. Så jeg går ud fra det er mørkt.

Disse St60 og vt50. har du evt. et link til en ny model af disse?.
De er udgået, så det er kun relevant hvis du gider lede efter en brugt skærm. Med de andre skærme der er nævnt her i tråden skal du have noget lys tændt for at det er værd at se på. Helst bag skærmen så du undgår reflektioner.
kronholm skrev:Min personlige vurdering er også at det er forsigtigt det der bliver meldt ud. De gider ikke have brok fra en der sidder 2.70 fra tv'et og føler han kan se pixels.
Alternativt beskriver de bare tingene som de ser dem. Desuden kan x60'eren ikke engang vise 720p korrekt. Panelet er 1024x768 hvilket jo giver yderlige problemer, som også er beskrevet i anmeldelsen.
Ja, men har de stilt et andet fhd 42" tv ved siden, afspillet det samme fuld hd materiale? Haft en tommestok fremme for at måle de forskellige siddeafstande? Tvivler.

Alle panasonic's hd-ready tv's har været 1024x768, og det er et lige så lille problem på X60 som det har været på X10, X20, X30, X50. 720p billedet fejler bestemt ikke noget. Vil du ikke citere det sted hvor de skriver der er problemer med 720p?

Har du selv haft et doomguy?

Hvis 1080p/720p havde været et større problem, så havde tv'et sgu nok ikke fået 8 ud af 10... og det endda for et 50" tv til kun 3000,-.
kronholm skrev:Ja, men har de stilt et andet 50" tv ved siden, afspillet det samme fuld hd materiale? Haft en tommestok fremme for at måle de forskellige siddeafstande?
Det er ikke til at sige. Har du? Hvis du ikke kan se forskel på en st50 og en x60 fra 1.5 meters afstand skulle du måske få tjekket øjnene.
kronholm skrev:Alle panasonic's hd-ready tv's har været 1024x768, og det er et lige så lille problem på X60 som det har været på X10, X20, X30, X50. 720p billedet fejler bestemt ikke noget.
Ifølge dig. Der er 25% flere pixels i et 720p billede end tv'et kan vise. Det kan du ikke komme uden om.
kronholm skrev:Har du selv haft et doomguy?
Nej. Men i mine øjne er en professionel anmeldelse mere værd en enkelt forbrugers mening.
kronholm skrev:Hvis 1080p/720p havde været et større problem, så havde tv'et sgu nok ikke fået 8 ud af 10... og det endda for et 50" tv til kun 3000,-.
Hvordan udleder du det? Opløsningen og skaleringsproblemerne er hovedkritikpunkterne. De to andre punkter er mangel på smart-tv features og at foden ikke kan drejes..
Istedet for at ødelægge denne tråd med hvordan vi to fortolker en anmeldelse af et tv til 3000,-, så kan du lige oprette en ny tråd hvor vi kan fortsætte debatten.

Herinde kan du jo præsentere en masse andre tv i den prisklasse hvor man får lige så meget billedkvalitet for pengene. Samtidig kan du læse alle anmeldelserne af X10, X20, X30, X50 som jo så også må have haft gevaldige problemer med skaleringerne.
Senest rettet af kronholm 08 jun 2014, 16:39, rettet i alt 1 gang.
Overvejer brugt for at få et bedre fjernsyn så.

Jeg fandt disse 3 som ligger i nærheden af mig, er det noget værd eller skal jeg droppe det og købe nyt?

http://www.dba.dk/samsung-le46b651t3wxx ... 007803878/

http://www.dba.dk/samsung-ps50b855-50-p ... 008069910/

http://www.dba.dk/samsung-ps50c7705-50- ... ba737742ce
Senest rettet af MadzP92 08 jun 2014, 16:37, rettet i alt 1 gang.
MadzP92 skrev:Overvejer brugt for at få et bedre fjernsyn så.

Jeg fandt disse 3 som ligger i nærheden af mig, er det noget værd eller skal jeg droppe det og købe brugt?

http://www.dba.dk/samsung-le46b651t3wxx ... 007803878/

http://www.dba.dk/samsung-ps50b855-50-p ... 008069910/

http://www.dba.dk/samsung-ps50c7705-50- ... ba737742ce
De er alle 3-4 år gamle, og medmindre du kan købe dem for max 1000,-, så er det ikke værd at smide penge efter. Så kan du lige så godt snuppe LG'en.
kronholm skrev:Istedet for at ødelægge denne tråd med hvordan vi to fortolker en anmeldelse af et tv til 3000,-, så kan du lige oprette en ny tråd hvor vi kan fortsætte debatten.

Herinde kan du jo præsentere en masse andre tv i den prisklasse hvor man får lige så meget billedkvalitet for pengene.
Det var ikke en debat jeg havde i sinde at fortsætte. Du har din mening, og jeg har min som jeg bakker op med kilder.

Jeg har aldrig sagt man kan få noget bedre til prisen. Hvis du læser tråden vil du se at jeg anbefaler en brugt st60 eller vt50. Andre lignende panasonic-modeller kunne selvfølgelig også gøre det.
kronholm skrev:De er alle 3-4 år gamle, og medmindre du kan købe dem for max 1000,-, så er det ikke værd at smide penge efter. Så kan du lige så godt snuppe LG'en.
Der er jeg så til gengæld helt enig. Det er ærgerligt at der ikke er en ordentlig anmeldelse af LG tv'et. Brugerfeedback melder dog om et ikke særligt imponerende sortniveau som man risikerer forringes betydeligt med tiden.
Vil du så ikke citere den kilde, hvor der står der er problemer med 720p materiale?

Og anmelderen skriver jo selv, at de fejl med skaleringen fra 1080p, ikke nødvendigvis er noget hr og fru jensen vil bemærke.
kronholm skrev:Vil du så ikke citere den kilde, hvor der står der er problemer med 720p materiale?

Og anmelderen skriver jo selv, at de fejl med skaleringen fra 1080p, ikke nødvendigvis er noget hr og fru jensen vil bemærke.
"Problemet" er at tv'et er nødt til at nedskalere billedet, og der mister man unægteligt noget kvalitet. Jeg kan godt linke til specifikationerne så du selv kan regne på det hvis det er det du efterspørger :)

Hr. og Fru Jensen er sikkert også fint tilfredse med tv2 i sd via kabel-tv, så hvad de bemærker eller ikke bemærker bekymrer jeg mig generelt ikke så meget om :D
Vi kan hurtige blive enige om at X60 ikke er tv'et til en video-fanatiker, og tv'et er ikke perfekt. Hvis man går efter det noget nær det perfekte, så skal der smides væsentligt flere penge i puljen. Jeg er klar over hvilken opløsning tv'et har, og jeg har fra 1½ meters afstand været tilfreds med det hd billede tv2, dr1 osv har leveret via stofa.

Der kommer en ny bruger ind der efterspørger gode film egenskaber til fornuftige penge, og der kan man ikke slippe uden om panasonic x60. På ca. 2 meter afstand så er 42" måske nok mere den rette størrelse, det vil jeg gerne indrømme.
Af Supergris
At kigge efter noget andet i denne prisklasse vil være spild af tid, med mindre man sidder tættere på end de ca. 2,5 m..
KØB DU NU BARE PANASONIC PLASMASÆRM.

DU FÅR IKKE ET BEDRE BILLEDE. SORTNIVEAU OG FARVER TIL DEN PRIS!!

PLASMA GIVER STADIG BEDSTE BILLEDE PR KRONE UANSET HVOR MANGE DER SIGER DU SKAL KØBE SAMSUNG,LG,PHILIPS OSV OSV.

Læs selv på hdtvtest.co.uk. og anre steder på nettet.

OG JA .Det er dyrere i strøm, Men billede og sortniveau og hudtoner ER (stadig) bedre på et Panasonic Plasma end et LCD/LED til samme pris.

De billige har måske ikke netadgang, Men du kan altid gå på nettet med din tablet.
Af Non-Desperado
Hvad med Samsung PS51F5005?
CDON.dk har det til 4.669 kr. inkl. fragt.

Det er Full HD Plasma.