Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jazz
Hej.

Jeg skal til at købe nyt tv. Størrelse 55 til 60 tommer. Skal bruges til hd tv, ps4, 3d. Jeg har kigget på Samsung UE60F6375 60 tommer og LG 55LB870V på 55 tommer. De koster begge det samme i denne uge i Elgiganten. Hvilken er bedst?
Af skjoeo1
Godt spørgsmål.
Jeg har lige bestilt et LG 55LB870V hos elgiganten (kommer på onsdag), men det var i konkurrence med sonys nye W8. En ting jeg ved der er bedre hos LG end samsung er smarttv delen. Jeg har det generelt svært med samsungs (efter min mening) ikke-så-intuitive brugergrænseflade. Samsung har jeg derfor fra starten af udelukket, primært af den grund.
Mht. billedkvaliteten ved jeg ikke hvilken der er bedst, Samsung plejer at være rigtig gode men LG'en er så ny at der endnu ikke er ordentlige anmeldelser af det.
Lad mig høre hvad du vælger.
Af jones31
Helt klart LG'en frem for Samsung. Gammel mellem model fra Samsung og lgs top serie i år. Webos køre fantastisk på deres smart tv fra LG af.
Af jazz
Indtil videre så står den på LG. Er der nogen der ved hvilket vesa størrelse beslag den bruger?

skjoeo1, har du overvejet 55LA965W til samme pris? Du får enda 4K med.
Af skjoeo1
@jazz, ja jeg har overvejet, men tror jeg springer 4K over lige nu og "nøjes" med et top Full HD. Det jeg aller helst vil have er OLED og når det engang kommer ned i pris (<10000) skifter jeg nok mit LCD ud med det.

Så iøvrigt følgende på nettet:
"this is last years UHD tv. it has no hdmi 2.x , it got wrong UHD resolution (picture is drawn like 4 FullHD pictures, makes it looks less good) , no HEVC and No WebOS either.
its bascially last years UHD failure, not worth the pay."

Det er nok derfor at det ikke understøtter netflix 4K?