Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Madcaddies
Hej folkens

Jeg er ny bruger herinde og overvejer meget at købe nyt tv. Vi har et 6 år gammelt 42" plasma fra Samsung som kostede 10.000 kr for 6 år siden.

Jeg har ikke fuldt med udviklingen, men er kommet et godt stykke med igen ved at læse al den spændende Info og viden herinde :)

Jeg vil gerne have et UHD, men det er mange penge at smide 20.000kr for en High end model 2014 synes jeg. Ved godt man kan få et High end til 15000 kr for eksempel Philips PUS7809, men hvor stor er forskellen så fra den lave ende af High end til den høje ende i High end segmentet så som Samsungs hu7505? Er ikke interesseret i et fra 2013 da de ikke har HDMI 2.0 og HEVEC.

Vil spendere omkring 10-15000kr hvis tv'et er rigtigt godt og har derfor kigget på full HD i stedet, men kan bare ikke finde hoved og hale i markedet og kunne rigtig bruge nogle af jeres anbefalinger :) skal bruge tv'et i stuen til at se tv programmer og blue Ray film. Har ikke store planer om at tilslutte en spille konsol, da jeg spiller på pc i et andet værelse. Har cirka 3.5 meter fra sofa til tv'et i stuen.
Igen er det dumt at købe full HD istedet for UHD nu?

Jeg ved det ville være smart at vente til sidst på sommeren når de dyrere UHD tv falder meget i pris, men er den type, der har meget svært ved at vente når jeg har sat mig noget for i hovedet ;;)

Vigtigt for mig er at jeg køber et tv som er High end og som vi kan have de næste 6 år. Billedekvalitet er super vigtigt.

Elgiganten har et full hd LG sat ned fra 15.000kr til 9999kr denne uge. Er det pengene værd?

Beklager de mange spørgsmål men er godt nok forvirret. Ønsker bare ikke at gøre et fejlkøb :((

Ser meget frem til jeres svar og anbefalinger. Som sagt har læst rigtig meget herinde men er stadig lidt på bar bund.

Mvh

Rune
Af DavidHimself
Om UHD er for dig eller ej, er lidt en subjektiv sag overvejer om det er omkostningen værd når du tænker på indhold, levetid for TV'et, dit brug af TV'et etc :)

Normalt siger jeg altid at man helt skal gå op i størrelse hvis det er muligt - men jeg oplever ofte at man og 55" cirka i den grad kommer til at betale for størrelsen... jeg har ikke regnet efter men det føles sådan ;) 55F8005'eren kunne være et rigtig godt bud på en Full-HD skærm (http://www.pricerunner.dk/pl/2-2880604/ ... 005&sort=4). Den har et pis.. godt billede og en smart-tv del som virker overraskende godt (B

Der kan selvfølgelig godt være lidt ræson i at vente lidt, hvis man vil have en UHD skærm - selv om prisen på eks. 6905'eren allerede fra start blev presset. Men det er det klassiske loop man kommer ind i når nyheden kommer: vente på prisen falder -> nu er det nye på vej -> repeat :) Køb TV når du skal bruge det ellers kan du vente uendeligt :)
Af Madcaddies
DavidHimself skrev:Om UHD er for dig eller ej, er lidt en subjektiv sag overvejer om det er omkostningen værd når du tænker på indhold, levetid for TV'et, dit brug af TV'et etc :)

Normalt siger jeg altid at man helt skal gå op i størrelse hvis det er muligt - men jeg oplever ofte at man og 55" cirka i den grad kommer til at betale for størrelsen... jeg har ikke regnet efter men det føles sådan ;) 55F8005'eren kunne være et rigtig godt bud på en Full-HD skærm (http://www.pricerunner.dk/pl/2-2880604/ ... 005&sort=4). Den har et pis.. godt billede og en smart-tv del som virker overraskende godt (B

Der kan selvfølgelig godt være lidt ræson i at vente lidt, hvis man vil have en UHD skærm - selv om prisen på eks. 6905'eren allerede fra start blev presset. Men det er det klassiske loop man kommer ind i når nyheden kommer: vente på prisen falder -> nu er det nye på vej -> repeat :) Køb TV når du skal bruge det ellers kan du vente uendeligt :)

Mange gange tak for svar David :) F8005eren er det en 2014 model? Har læst meget godt om det:-)

Hvad med dette? http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -more-info

Hvad med opdateringer af Apps på full HD TVene? Vil gerne have HBO Nordic for eksempel?
Af Madcaddies
Det er selvfølgelig et 2013 model UE55F8005 :)

Jeg tager i Elgiganten og Expert i morgen og ser hvem der kan give mig den bedste pris på et HIGH end FULL HD 3D 2014 model til mellem 10-13.000kr :)

Hvis der er nogen FULL HD modeller fra 2014 som i vil anbefale mig at kigge på i morgen så skriv endelig :)
Af Non-Desperado
Men bør man købe koreansk, hvis man ønsker, at det skal holde i 6 år?
Af Maejsh
Prøv også hifi klubben evt de har også nogle gode priser ofte..
Dog ikke så meget på lager og til tider svær ced at bestille det hjem.
Men de fleste kan godt presses i pris hvis du kan bevise prisen et andet sted, gtx hifi mod elgiganten, det har jeg lige gjort da eg købte mit nye sony tv, og fik det 2k billigere i elgiganten i forhold til hvad de havde skiltet med pt.
Af Madcaddies
Maejsh skrev:Prøv også hifi klubben evt de har også nogle gode priser ofte..
Dog ikke så meget på lager og til tider svær ced at bestille det hjem.
Men de fleste kan godt presses i pris hvis du kan bevise prisen et andet sted, gtx hifi mod elgiganten, det har jeg lige gjort da eg købte mit nye sony tv, og fik det 2k billigere i elgiganten i forhold til hvad de havde skiltet med pt.
Mange tak for svar :) Det vil jeg prøve. Alle kneb gælder :)
Af skjoeo1
Jeg har lige bestilt et LG 55LB870V hos elgiganten, så nu håber jeg at jeg har valgt det rigtige :-)

Jeg har fundet et par små-anmeldelser/tests, desværre ikke så detalieret som ønsket, men det er da bedre end ingenting:

http://uk.hardware.info/productinfo/216448/lg-55lb870v
http://www.55zollfernsehertest.de/lg-55lb870v/

Hvis der er nogen der kan finde flere tests, vil jeg gerne vide det :-)
Af Madcaddies
skjoeo1 skrev:Jeg har lige bestilt et LG 55LB870V hos elgiganten, så nu håber jeg at jeg har valgt det rigtige :-)

Jeg har fundet et par små-anmeldelser/tests, desværre ikke så detalieret som ønsket, men det er da bedre end ingenting:

http://uk.hardware.info/productinfo/216448/lg-55lb870v
http://www.55zollfernsehertest.de/lg-55lb870v/

Hvis der er nogen der kan finde flere tests, vil jeg gerne vide det :-)
Har lige købt det i Elgiganten og er ved at sætte det op:-) de har det på avis i næste uge i butikken til samme pris som på deres hjemmeside. Så det bare ned at hente det. Skal forsøge at skrive en lille anmeldelse af det senere.

Hvis nogen har nogle ideer til indstilling af tv'et vil det være fjong:-)
Af Kehaan
Hej

Glæder mig til at høre hvad du syntes om det. Har et 46" Samsung TV fra 2011, og har tænkt på at opgraderer. Bruger det dog mest til konsol gaming.

Var nede i Elgiganten idag, og kigge på TV'er. Og så LG TV'et for de 9999kr. Det må siges at det fristede meget, da det er et 2014 TV og havde Passive 3D + Soundbar...

Men da jeg kan se at TV'et er på tilbud til samme pris næste uge, så venter jeg lige og høre hvad du syntes :d

- Kehaan
Af B&W
Man får en del for pengene med LG's 55LB870, men hvis dit budget hedder 10000-13000 ville jeg hellere anbefale Sony's nye KDL55W805! 11999,-

Fordele 55LB870:
- Nyt webos smarttv --> masser af funktioner
- Slankt ramme/tyndt tv
- IPS panels --> brede betragtningsvinkler

Fordele KDL55W805:
- VA panel --> bedre kontrast og dybere sort niveau
- Slank ramme
- Anmelder ros: Flatpanels, avforums, whathifi, lyd og billede, hdtvtest
- Lav input lag

Sony's er en midrange/upper midrange tv, men præstere sindsygt godt til prisen. Hvis billedet er det vigtigste for dig, er dette tv et bedre valg. Tv'et har mange af de karakteristika fra på billedsiden fra sidste års anmelder roste w905 (årets billedekvalitet EISA awards).

Angående UHD, så er 55PUS7809 et udemærket tv, men tv'et har desværre ikke HDMI 2.0 eller HEVC til Netflix 4k.
Her ville jeg hellere anbefale at starte ved 20000, som f.eks vil være Sony's kommende KD55X8505B eller Samsung's UE55HU7505 med både HDMI 2.0 og HEVC til Netflix 4k.