Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej
Ikke nemt .....er der nogle som har styr på de forskellige Samsung modeller .... En jungle synes jeg.
skal vælge mellem en 48 " Samsung H6675 fra wupti og H6415 fra el giganten. begge koster 8999,-
Har læst specifikationerne men de er ikke helt sammenlignelige. Er der nogle som kan give et råd om hvilken model som er det bedste køb????
Mvh Jytte
Klart 6675. Den har dobbelt tuner og local-dimming lysstyring.
Det mangler 6415.
6200 og større har 3D
6400 og større har smart-remote
6500 og større har dobbelt tuner.
6600 og større har local-dimming (kan give flottere kontrast ved kontrast-rige billeder)

Alle de andre tal beskriver design.
Tusind tak det hjalp. Det med local-dimming stod der intet om under specifikationer på wupti's hjemmeside. Har nemlig læst om hvad local-diminutive er :) og dobbelt tuner er jo også en god ting. Lyder som om 8999,- er en rimelig pris eller?
Det er lige før at når du er der oppe alligevel at du bør overveje HU6905'eren i stedet: https://www.komplett.dk/samsung-50-uhd- ... 905/811969
Det har alle de billedkvalitetsmæssigt forbedringer og "fordele" som de største modeller i 6-serien, men er så et 50" ("ægte") UHD TV... :) I min verden et væsentlig bedre køb i de andre modeller i har spil i cirka samme prisleje.
DavidHimself skrev:Det er lige før at når du er der oppe alligevel at du bør overveje HU6905'eren i stedet: https://www.komplett.dk/samsung-50-uhd- ... 905/811969
Det har alle de billedkvalitetsmæssigt forbedringer og "fordele" som de største modeller i 6-serien, men er så et 50" ("ægte") UHD TV... :) I min verden et væsentlig bedre køb i de andre modeller i har spil i cirka samme prisleje.
Ikke noget dårligt fjernsyn heller. Men hvis vi ser det som et hdtv, mangler det motion, 3d og localdimming. Det vil bedst kunne sammenlignes med h6275 Eller h5505 på de punkter. Ting der er billedbaseret og som ikke kan redes med oneconnect opgraderingen, hvilket selvfølgelig er et stort plus for den model.
red_martians skrev:Ikke noget dårligt fjernsyn heller. Men hvis vi ser det som et hdtv, mangler det motion, 3d og localdimming. Det vil bedst kunne sammenlignes med h6275 Eller h5505 på de punkter. Ting der er billedbaseret og som ikke kan redes med oneconnect opgraderingen, hvilket selvfølgelig er et stort plus for den model.
Det eneste af det du skriver der er sandt, er at det ikke er 3D-TV :) Micro-Dimming som modpol til din localdimming og 200Hz CMR burde være motion og spec-gimmick nok til de fleste ;)

Det er faktisk et overraskende lækkert TV til prisen - og som sagt: Når vi er der oppe ad alligevel, var det helt klart det jeg ville vælge.
DavidHimself skrev:
red_martians skrev:Ikke noget dårligt fjernsyn heller. Men hvis vi ser det som et hdtv, mangler det motion, 3d og localdimming. Det vil bedst kunne sammenlignes med h6275 Eller h5505 på de punkter. Ting der er billedbaseret og som ikke kan redes med oneconnect opgraderingen, hvilket selvfølgelig er et stort plus for den model.
Det eneste af det du skriver der er sandt, er at det ikke er 3D-TV :) Micro-Dimming som modpol til din localdimming og 200Hz CMR burde være motion og spec-gimmick nok til de fleste ;)

Det er faktisk et overraskende lækkert TV til prisen - og som sagt: Når vi er der oppe ad alligevel, var det helt klart det jeg ville vælge.
200Hz cmr beskriver faktisk at fjernsynet ikke har motion. Motions vigtigste funktion er at øge billedeopløsningen ved bevægelse da fjernsynet kun kan opdatere 300 linjer ad gangen. Faktisk er dette 4K fjernsyn værre end alm HD da den stadig kun opdatere 300 linier ad gangen... selv under motion og med 2160linjer som udgangspunkt, hvor en almindelig hdskærm har 1080. Der skulle være noget snyde motion der fnidrer billedet så det ser lidt sådan ud, men det giver ikke skarpere billede ved bevægelse hvis man ønsket det. Men ellers ikke andet. Jeg missede den med deres microdimming. Den har den laveste version. Alt i alt, fjernsynet er billigt og der er en grund til det. Det er et Low end fjernsyn med 4K. Læs testen her http://www.hdtvtest.co.uk/news/ue55hu69 ... 233782.htm
Læs evt konklusionen til sidst. Derudover har den kun en tuner. Kan selvfølgelig opgraderes med one connect.
Konklusionen i testen du linker er mildt sagt "inconclusive" :) der er rigtig meget "på-den-ene-side-på-den-anden-side" snak, og det er synd for hdtvtest er ellers en af de få seriøse testsites. De siger endda at den ikke kan tage 4K Netflix hvilket er forkert og man tror et øjeblik at det er et andet TV de snakker om!

Lad os tage dimming med det samme: Local dimming er klasser under Micro Dimming. Den måde at styre lys på give GARANTERET halo-effekt er min helt klare erfaring. Det er sandt at 6905'eren så har den mindste Micro Dimming.

Jeg kan kun tale fra min helt personlige hands on erfaring med 6905'eren: Jeg så den på kabel-tv og blu ray, og den stod fremragende, ingen synlige fejl ved hverken panorering den ene eller anden eller anden vej og efter indstilling er farverne fremragende.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Manglende motion resolution giver jo heller ikke fejl, men blot et sløret billede ved bevægelse.
Af DavidHimself
Torben Rasmussen skrev:Manglende motion resolution giver jo heller ikke fejl, men blot et sløret billede ved bevægelse.
Et sløret billede er i min verden en fejl :) men nu diskuterer vi ordvalg kan du mærke hvordan det ødelægger fornøjelsen ved at snakke teknik/elektronik?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det kan blot være svært at vurdere "by eye" hvor mange linjers opløsning et TV har.