Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Er Samsung 48" LED Smart TV UE48H5505 et godt valg som et budget-TV til Playstation 4 underholdning ?

Jeg linker til Samsung 48" LED Smart TV UE48H5505 i nedenstående links:

https://www.komplett.dk/samsung-48-led- ... 505/813629

http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-h ... H5505AKXXE

Vil dette TV egne sig til at spille Playstation 4 på, eller er det for langsomt ? Jeg hører nogle klage over at TV'et ikke er hurtigt nok - er dette et problem på dette TV ?

Mht. billedkvaliteten er den god ? Jeg ser, at TV'et har en 4-kernet CPU, hvilket bestemt er positivt mht. smart-TV.

Endvidere, er der nogen som ved om HDMI-indgangene er bagud-udvendte, eller om man kan stikke HDMI-kablet lodret op i TV'et ?

Er der bedre TV til ca. den samme pris, når mit behov primært er Playstation 4 ?
Jeg har ikke set det på Playstation, men jeg så en livetest med en almindelig blu-ray og derefter kabel-tv, og det stod fremragende :) input-lag er essentielt hvad angår brug til konsolspil o.lign og jeg mener ikke det er graverende. Jeg har spillet på Philips TV med væsentlig højere input-lag uden problemer.

Som jeg husker det, sad HDMI-kablerne i fra siden (og bunden)...

Smart-TV delen er mindste lige så god som på mit 55F6515, som jeg er ekstremt glad for. Den del giver ingen grund til bekymring :D

Nu ser jeg du linker til Komplett.dk - de har 45 dages fri (læs:gratis) returret... det er bare at udnytte den hvis alt fejler 8) det ville jeg gøre.
Glem ALT om at bruge hertz-funktioner til at vurdere om hvilket TV der er bedst - det siger cirka lige så meget om billedkvalitet som farven på foden! :) Alle de forskellige funktioner skal alligevel (næsten) altid slås fra, til bluray og spil.

E6'eren du linker til er et bedre TV end Samsungen (inputlag er som jeg husker dog cirka det samme), til gengæld er Panas "smart-tv" ubrugelig. Jeg er ikke sikker på at de 1.500,- du betaler ekstra, giver dig tilsvarende ekstra seerværdi - det er kun dig der kan vurdere det 8) :)
Så Scanningsfrekvens (Hz) 100 har ikke noget at sige ?

Jeg har læst at Backlight scanning (Hz) 600 kan producenterne manipulere meget med ! Men den "rene" Scanningsfrekvens, som i Panasonic er 100 Hz i modsætning til 50 Hz i Samsung, mener du ikke har den store betydning ?
nlykkei skrev:Så der er ikke nogen forbindelse mellem antal hertz og input lag ? Hvad bestemmes input lag af, hvis det ikke er hertz ?
Faktisk er der en sammenhæng.
Hz beskriver i højgrad hvor meget billedebearbejdning fjernsynet laver. Jo mere, jo mere input-lag..... lyder komisk, men de fjernsyn der er vildeste og dyrest er typisk også de fjernsyn der har størst indput-lag. De arbejder simpelthen længere tid med billedet inden det bliver vist på skærmen, hvilket skaber forsinkelse.
En gamer slår alle de her "hz" fra, og lader fjernsynet arbejde hurtigt og effektiv istedet. Typisk giver det også et bedre billede, da fjernsynet ikke går ind og piller ved det oprindelige billede.

Lang de fleste fjernsyn har en gamer-mode. Der netop er lavet til at sænke input-lag og gøre fjernsynsynet så hurtigt som muligt.

Skal du have en gamer-skærm så kig på sony. De er kendt for markedets absolutte laveste input-lag. I det prisleje er 48W605 et godt bud. Det er faktisk et samsung-panel der sidder i skærmen. Den er lynende hurtig, meget lavt input-lag. og har meget god farvekvalitet og sort-dybde.

Her er en gennemgribende test.
http://www.hdtvtest.co.uk/news/kdl40w60 ... 233740.htm