Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af LaKa
Hej,

Jeg er ny bruger på forum, men har dog læst en del indlæg som anonym bruger.

Jeg står i den situation at vores stue skal laves om, nye farver på væggene, nye møbler og ikke mindst nyt tv og anlæg :-) I dag har jeg et 42" Panasonic Plasma tv. Det skal på pension.

Mine krav til nyt tv er:
- 50" (det kan ikke være større grundet væggen som det skal hænge på)
- Så fladt som muligt. Vores nuværende system går ca. 21 cm ud fra væggen. Det er ca. 10-11 cm for selve ophæng og tilsvarende for tv. Det vil jeg gerne have ned på under 10 cm.
- Skal kunne monteres så det kan trækkes ud til en vinkel tæt på 90 grader
- Skal virker med Sonos Playbar (som også skal købes) og som skal sidde på beslag.

Min forventning til pris er nok omkring 10.000. Jeg har set på et Sony KDL50W828 hos Fona. Men som jeg kan læse i anmeldelser så kan dette ikke monteres på standard beslag, og der er endda en ekstern strømforsyning til dette tv.

Hvilke anbefalinger vil I give mig? Jeg har ingen præferencer mht. butik, dog mener jeg kun at Sonos kan købes i Fona og Hifiklubben.

I de fleste tilfælde vil tv'et være trukket ud fra væggen i en vinkel på 60-80 grader, så skal Sonos playbar ikke monteres med på beslag?

Mvh
Lasse
Af DavidHimself
Nu siger du godt nok at TV'et ikke kan være større end 50" pga. væggen - er det væggens størrelse der gør det? Jeg ville spise pasta med ketchup en måned til, og så købe et 55F8005. Den er kommet så langt ned i pris at det næsten er synd at overse det ;) https://www.komplett.dk/samsung-55-3d-l ... 005/809104
For det passer rigtig godt på alt det andet.

En anden ting - Sonos er udbredt over det ganske land så at sige. Komplett.dk (som jeg linkede til ovenfor) har dem også :)
Af LaKa
Hej igen,

Tak for svar. Det er simpelthen ikke plads til 55 tommer :-)

Jeg vidste ikke mht. Sonos, havde kun hørt i Fona at det kun var dem og Hifiklubben som måtte sælge.

Jeg har i dag været forbi Elgiganten hvor jeg så følgende tv som dog er lidt færre tommer:

Panasonic AS750 (TX-47AA750E)
Phillips 7500 (47PFS7509)
Phillips 7809 (det var dog en 55 model de havde men den laves i 49 tommer)

Er der nogle som har kommentarer/erfaringer med dem?

Elgiganten havde ikke beslag så man kan sætte soundbar på udtrækkeligt vægbeslag.

Mvh
Lasse