Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg er den lykkelige ejer af et samsung f8005.

Jeg har tidligere tilsluttet en USB harddisk til tv'et og brugt harddisken til optagelser og timeshift funktionen.

Men da jeg igår ville anvende de funktioner igen, kunne det ikke lade sig gøre. Og når man vil se på tidligere optagede programmer lader det til at den ikke engang kan registrere at der er en USB harddisk tilsluttet. På trods af at der er lys i harddisken og jeg kan høre at den til tider spinner rundt. Og på trods af at den tidligere har fungeret.

Hvad kan man gøre ved det? Er det tv eller harddisk der er noget galt med? Eller noget helt tredje?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Kan den registrere harddisken hvis du går ind i menuen for at formatere den på ny?

Jeg havde engang et lignende problem på en af de første modeller med USB-optagelse. Her glemte den ind i mellem harddisken og så skulle den formateres på ny.
mostmighty skrev:Jeg er den lykkelige ejer af et samsung f8005.

Jeg har tidligere tilsluttet en USB harddisk til tv'et og brugt harddisken til optagelser og timeshift funktionen.

Men da jeg igår ville anvende de funktioner igen, kunne det ikke lade sig gøre. Og når man vil se på tidligere optagede programmer lader det til at den ikke engang kan registrere at der er en USB harddisk tilsluttet. På trods af at der er lys i harddisken og jeg kan høre at den til tider spinner rundt. Og på trods af at den tidligere har fungeret.

Hvad kan man gøre ved det? Er det tv eller harddisk der er noget galt med? Eller noget helt tredje?
Mit Samsung 46F8005 "glemmer" også nogle gange den harddisk jeg har sat til mit TV.
Jeg tager blot USB stikket ud af enten TV´et eller harddisken og sætter det i igen, og så spiller det igen.
Nej den vil ikke registrere den, heller ikke hvis man prøver at formater den. Den kan slet ikke finde den længere, så den kan slet ikke springe til formaterings punktet.

Og det virker heller ikke at prøve at tage USB stik ud og sætte det i igen.
mostmighty skrev:Nej den vil ikke registrere den, heller ikke hvis man prøver at formater den. Den kan slet ikke finde den længere, så den kan slet ikke springe til formaterings punktet.

Og det virker heller ikke at prøve at tage USB stik ud og sætte det i igen.
Har du prøvet at sætte den til din computer og formatere den. Og så sætte den tilbage på dit tv?
Det har jeg tidligere måtte gøre må min harddisk, da mit tv lige pulselig ikke kunne se min harddisken mere. Derefter kunne den godt se den og ville så selv formatere den.