Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej drenge.

Jeg står i en meget pudsig situation..
Situationen er den, at jeg flytter ind i min lejlighed om ca. én uge.
Jeg har brug for et nyt, større og bedre fjernsyn til stuen.
Dog er situationen sådan, at jeg til januar-februar tager til Australien for at studere og bo der i et halvt år

Så mit spørgsmål er således..
Skal jeg købe et godt og fornuftigt fjernsyn for mit maks. budget på 12-15k nu?
Eller skal jeg vente til midten af næste år med at købe fjernsynet?
Er UltraHD muligvis blevet en større faktor til den tid?

Hvis I henviser mig til at købe et nu, da UltraHD ikke er en faktor til den tid, har jeg mine øjne fastlukket på Sony og deres produkter.
Er Sony W905 modellen, man skal købe?
Eller findes der noget bedre i deres nye 2014-modeller?

Jeg håber, I kan hjælpe :-)

Mvh
NicklasAM
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det kommer jo an på hvornår tv'et skal bruges. Hvis du står og skal bruge det her og nu, så er det jo nu du skal købe :)

Sony's nye W9 model er baseret på IPS-panel. Det er der mange som er lidt kølige overfor, da det medfører svag kontrast. Et bedre bud er nok sidste års W905 model (slut på A = 2013, slut på B=2014) eller 2014 versionen af Sony W8 (igen, den skal slutte på b).
Af NicklasAM
Rasmus Larsen skrev:Det kommer jo an på hvornår tv'et skal bruges. Hvis du står og skal bruge det her og nu, så er det jo nu du skal købe :)

Sony's nye W9 model er baseret på IPS-panel. Det er der mange som er lidt kølige overfor, da det medfører svag kontrast. Et bedre bud er nok sidste års W905 model (slut på A = 2013, slut på B=2014) eller 2014 versionen af Sony W8 (igen, den skal slutte på b).
Hej Rasmus.

Mange tak for dit respons.
Fjernsynet skal anvendes nu, men jeg tænker alligevel, at hvis UltraHD skulle være i alles stuer om et år ca., så vil det måske være et dumt køb at investere i et dyrt Sony-fjernsyn nu?

Mht. Sony, hentydede jeg også til deres 2013 W905-model :-)
Du nævner selv W8-modellerne fra 2014..
Hvis du skulle vælge, hvilket et ville du så købe?

Mvh
NicklasAM
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg ville tage sidste års 905-model. Den nye 8-serie er ret "tyk" og ser lidt tumpet ud når den hænger på væggen - hvis det altså har noget at sige.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Så hurtigt går det ikke. Til næste års tid, så står der vel stadig Ultra HD-tv i under 5 % af stuerne og jeg tror ikke at tv-kanaler har så travlt med at hoppe med lige nu. Det vil kræve ret store ændringer i deres net. HD er jo ikke engang rullet bredt ud endnu. Der vil nok være mere indhold til den tid (primært via nettet), men stadig begrænset.

I en absolut sammenligning ville jeg vælge 2013 W905A fremfor 2014 W8. Det er et bedre tv, men prisforskellen er jo også ret stor - specielt på 55". Du får ret meget for pengene med W8. Hvilken størrelse er det du kigger på? :)
Af NicklasAM
Rasmus Larsen skrev:Så hurtigt går det ikke. Til næste års tid, så står der vel stadig Ultra HD-tv i under 5 % af stuerne og jeg tror ikke at tv-kanaler har så travlt med at hoppe med lige nu. Det vil kræve ret store ændringer i deres net. HD er jo ikke engang rullet bredt ud endnu. Der vil nok være mere indhold til den tid (primært via nettet), men stadig begrænset.

I en absolut sammenligning ville jeg vælge 2013 W905A fremfor 2014 W8. Det er et bedre tv, men prisforskellen er jo også ret stor - specielt på 55". Du får ret meget for pengene med W8. Hvilken størrelse er det du kigger på? :)
Det ender nok med Sony W905 (A) så. Men det er 55", jeg har i tankerne, da den eller 60" vil passe bedst i min stue :-)

(Tak for at gøre mig klogere på UltraHDs situation)
Af NicklasAM
Torben Rasmussen skrev:Jeg ville tage sidste års 905-model. Den nye 8-serie er ret "tyk" og ser lidt tumpet ud når den hænger på væggen - hvis det altså har noget at sige.
Ja, jeg har været ude og se deres 2014-modeller med deres tykke modeller, som ser ret så pudsige ud..
Men er der flere begrundelser for, hvorfor du ville være 2013 W905?

Mvh
NicklasAM
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Som Rasmus skriver, så er det et bedre TV. Læs testen - vi har set på dem begge.