Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.

Har købt gennem fladskærmstiden op imod 7 plasmaskærme og alle i mærket panasonic.
Har været FULDT ud tilfreds.., har senest lige købt st60y til soveværelset.., dejligt tv.

Problemet og forundringen er ikk det.. Men købte for 2 år og 3 mdr siden en panasonic Gt30y til stuen. Jeg er så så uheldig at strømforsyningen lige er gået..
Bevares, er vel klar over at garantien er ophørt.., men vil alligevel gerne ha det lavet... Op til forhandleren som blot kan fortælle at strømforsyningen ikke kan skaffes mere hos panasonic (udgået af sortimentet). igen, vel at mærke til et fjernsyn der kun lige har rundet de 2 år. Tjekkede lige for en sikkerhedsskyld hos et andet værksted, hvor meldingen var den samme..
Tænker blot, hvis det er normen hos panasonic..., kan jeg da kun glæde mig over jeg ikke købte topmodellen.. :)

Ud og købe nyt, MEN pana er ude..
GudernesGud skrev:Hej.

Har købt gennem fladskærmstiden op imod 7 plasmaskærme og alle i mærket panasonic.
Har været FULDT ud tilfreds.., har senest lige købt st60y til soveværelset.., dejligt tv.

Problemet og forundringen er ikk det.. Men købte for 2 år og 3 mdr siden en panasonic Gt30y til stuen. Jeg er så så uheldig at strømforsyningen lige er gået..
Bevares, er vel klar over at garantien er ophørt.., men vil alligevel gerne ha det lavet... Op til forhandleren som blot kan fortælle at strømforsyningen ikke kan skaffes mere hos panasonic (udgået af sortimentet). igen, vel at mærke til et fjernsyn der kun lige har rundet de 2 år. Tjekkede lige for en sikkerhedsskyld hos et andet værksted, hvor meldingen var den samme..
Tænker blot, hvis det er normen hos panasonic..., kan jeg da kun glæde mig over jeg ikke købte topmodellen.. :)

Ud og købe nyt, MEN pana er ude..
Vi er mange, der venter en kommentar fra Panasonic-klubben.
Brugeravatar
Af hans123
Reservedele til elektronik over 2-3 år bliver et problem uanset mærke.

Men kan strømforsyningen ikke laves istedet for udskiftning ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er desværre en trend vi i stigende grad ser. At man lader en reservedel udgå samtidigt med at TV'ets garanti udløber er stærkt kritisabelt og Panasonic står ikke alene!
Takker for div input..

Snakkede med et nyt værksted i dag... Han mente så jeg sku ha tegnet en tillægsforsikring.... :) :) I mit univers kan jeg ikk lige øjne at det skulle kunne fremskaffe flere reservedele på noget der er udgået..., vel allerhøjest at man måske kunne gøre krav på noget tilsvarende nyt.. M.m evt restlager er forbeholdt forsikringskunder.. (Ikke en påstand, men et spørgsmål). 8)
Ja, der er korrekt at du ikke bare kan købe et nyt P-Board til GT30Y serien, men der er ombytning på P-Board til GT30Y serien.(Panasonic går jo ind for recycle, så du skal afleverer et P-Board for at få et nyt).

TX-P42GT30Y : P-Board TXN/P1QKUE kan ombyttes
TX-P46/50GT30Y : P-Board TXNP11QJUE kan ombyttet

Men er du sikker på at det er P-Board der er fejlen ?.

Vi har ikke skiftet P-Board på GT30Y serien, men skiftet få stk. SC-Board(ved SC-Board fejl: belaster SC-Board P-Boardet så P-Boardet ikke kan starte).
Radiomand..

Nu blev det liiidt teknisk... :)

Om det er det ene eller det andet der er gået, udover "strømforsyningen" er jeg lidt pas på.

Jeg havde afleveret fjernsynet til en autoriseret forhandler/værksted, hvor jeg så fik meldingen (1.ste gang) at en ny strømforsyning ikke kunne erhverves fra panasonic. De havde tv'et i 8 dage, så formoder de har undersøgt bredt.

Det jeg vil frem til er at jeg ikke bestilte direkte som privat mand, men netop gennem værksted, som vel så havde tilbudt bytte i retur hvis det er panasonic's fremgangsmåde..

Ved du om det er generelt, og også gælder deres nyeste produkter..?