Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BimBam
Mit elskede Samsung PS50C7705 er stået af, så jeg skal på udkig efter noget nyt.

Pengene er desværre ikke til et highend TV, og jeg er røget lidt af vognen siden jeg købte det for ca. 3 år siden, så jeg er ikke helt med på noderne mere.

Vi sidder pt. ca. 3 meter fra skærmen, men går med planer om en tilbygning, hvor vi nok kommer til at sidde mindst 4 meter væk.

Krav/ønsker:
- Film som streames fra WD TV Live (2. gen)
- Netflix
- Sport
- Chromecast
- Gerne et strømbesparende TV

LG skulle være kommet godt med har jeg hørt? Ellers kunne det vel også blive et Samsung igen? Jeg er ikke til Sony.

Prisen må ikke være højere end 7.000 kr. og gerne mindre end det :)

Jeg håber, I vil være behjælpelige med at finde en fornuftig erstatning til vores elskede familiemedlem, som desværre er afgået ved døden.
Af DavidHimself
Når du sidder 4 meters penge væk, skal det helst være relativt stort TV... selv om det kan synes overdrevet, så giver det væsentlig mere seer-kvalitet at gå op i størrelse på den afstand :) prøv eksempelvisvis at se på et TV som 55PFT5209! Det er en relativt lav model, men noget af det eneste du kommer til at mangle er smart-tv delen!

Alternativt ville jeg overveje at spise pasta og ketchup i en måned til og sigte efter 55F6505 fra Samsung. Den er nede i en vild pris i øjeblikket: http://www.pricerunner.dk/pl/2-2880598/ ... 505&sort=4 Jeg vandt selv 6515'eren (som bare er en hvid model) og jeg må sige at efter indstillinger står det fremragende :) dertil har Samsung skabt en Smart-TV-del der faktisk virker, hvor jeg ofte bruger Netflix og HBO, læg dertil at man med nemhed kan streame fra NAS eksempelvis.
Af BimBam
DavidHimself skrev:Når du sidder 4 meters penge væk, skal det helst være relativt stort TV... selv om det kan synes overdrevet, så giver det væsentlig mere seer-kvalitet at gå op i størrelse på den afstand :) prøv eksempelvisvis at se på et TV som 55PFT5209! Det er en relativt lav model, men noget af det eneste du kommer til at mangle er smart-tv delen!

Alternativt ville jeg overveje at spise pasta og ketchup i en måned til og sigte efter 55F6505 fra Samsung. Den er nede i en vild pris i øjeblikket: http://www.pricerunner.dk/pl/2-2880598/ ... 505&sort=4 Jeg vandt selv 6515'eren (som bare er en hvid model) og jeg må sige at efter indstillinger står det fremragende :) dertil har Samsung skabt en Smart-TV-del der faktisk virker, hvor jeg ofte bruger Netflix og HBO, læg dertil at man med nemhed kan streame fra NAS eksempelvis.
Det ser interessant ud med det Samsung TV, men som du er inde på, ligger det jo i den "dyre" ende.

Hvad med det her fra LG:
http://www.bilka.dk/elektronik/tv-foto- ... ic_Samsung

Nogen der har erfaring med det?
Af HAT
Mit PS50C7705 døde også fornyligt;Jeg kastede mig ud i et Panasonic Viera TX-L50E6Y.

Til en pris på under 5K, tror jeg ikke man kan finde noget bedre....

Modsat LG (som benytter IPS paneler) har dette et VA panel, så man får ret ok sort niveau.

Eneste minusser:
1) Lidt begrænset betragtnings vinker (ikke et problem for mig i praksis)
2) Back light uniformity er ikke 100%

/HAT
Af PeterD
E6 fra panasonic er et særdeles undervurderet tv.

Mener det har vundet "best buy" prisen blandt engelske fladskærmsanmeldere.

Det er desværre nok svært at finde blandt tonsvis af Samsung og LG produkter..

Samtidig skule der være mange "best settings" på E6 på diverse forums
Af BimBam
PeterD skrev:E6 fra panasonic er et særdeles undervurderet tv.

Mener det har vundet "best buy" prisen blandt engelske fladskærmsanmeldere.

Det er desværre nok svært at finde blandt tonsvis af Samsung og LG produkter..

Samtidig skule der være mange "best settings" på E6 på diverse forums
Er det det her TV, du mener: http://www.bilka.dk/elektronik/tv-foto- ... Panasonic#
Af BimBam
Julius skrev:Har du funder ud af mere om det TV? Er nemlig selv interesseret i om der er noget værd :)
Ikke endnu, men jeg regner med at tage ud og kigge på det en af de nærmeste dage.