Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Modeller som har et A efter talrækken er 2013 modeller. Dem der gar et B er 2014 modeller.

Men tænker du ikke på W805A (uden 5 i midten)? Har du links to de to skærme?
Af Non-Desperado
De har vist begge IPS-panel med de fordele og ulemper det nu giver.
Så jeg ville vælge 955'eren, da den er nyere, burde have bedre lyd og velsagtens også billede (Triluminos), Twin tuner etc.
Sidste års 855 model har ikke IPS panel, denne model er stort set identisk med sidste års topmodel 905 serien. Den største forskel på de to modeller var motionflow tallet, hvor 905 serien bruger motionflow xr 800, og 855 serien "kun" bruger motionflow xr 400. Tests rundt omkring indikerer, at 855 serien har bedre lyd end 905 serien.
Efter min bedste overbevisning, da 855 serien er meget lig 905 serien, er dette et bedre køb end 2014 modellen. 2014 modellen får drøje hug i adskillige tests rundt omkring, og de fleste mener endda, at modellen under ( vistnok 820 serien ), er et bedre køb.
Brugeravatar
Af ultra
Jeg har slet ikke fulgt med i test af den nye model, men jeg er da i syv sind nu. Det var en som jeg var sikker på jeg skulle have.. :/
Jeg overvejer selv stærkt 955 igen, da flere brugere og ikke tests skriver at med de sidste opdateringer til softwaren har gjort billedet på 955 markant bedre, og mange fortryder bestemt ikke købet :). Og til den pris det er til at gå for tiden virker det som et godt køb, både ordene og ulemper i forhold til 828 skærmene dog.