Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ZataH
Hej alle sammen.
Jeg skal, i nær fremtid, til at have nyt tv. Jeg har forelsket mig lidt i UE55F8005, men tænker lidt, er det virkelig nødvendigt at bruge så mange penge på tv?
Jeg har samtidigt også kigget på dette: http://www.hifipriser.dk/tv/samsung-ue5 ... 43986.aspx

Mit spørgsmål er så, er det virkelig det værd, at bruge 5-6000kr ekstra for at få F8005?

Jeg bruger primært tv`et til film og spil fra Playstation.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Samsung 6-serier er bestemt ikke dårlige, men er et skridt ned i forhold til F8005. Hvad jeg har erfaret mig, så er der også lidt større risiko for fejl såsom clouding (altså ujævnt lys, f.eks. i kanterne) på 6-modellerne, selvom F8005 dog heller ikke kan sige sig fri.

Det kommer nok lidt an på dit behov. Tv'et kræver lidt indstilling på billedet, men jeg kender flere som er glade for en af 6-serie skærmene til både film, tv-kanaler og spil.
Af ZataH
Men hvordan er kvalitet i forhold til 8005? Og er der større risiko for input lag osv? Da det jo spiller lidt en rolle, eftersom jeg også skal spille på fjernsynet.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Billedkvaliteten er ikke lige så god som på F8005, men stadig ganske fornuftig til pengene. Input lag er på samme niveau - altså ikke branchens laveste. Hvis det er topprioritet for dig, så bør du satse på Sony's 2013 eller 2014 modeller - f.eks. dette års W8 serie.
Af DavidHimself
Jeg vandt et 55" 6515 og jeg er godt tilfreds. Når man ser de to tv i direkte (side-by-side) sammenligning vinder 8005'eren klart, men hjemme i stuen hvor man ikke har en større model lige ved siden af, leverer den fremragende billedekvalitet på både kabel, blu-ray og PS3 :)