Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Caspejuhl
Hej Flatpanels

Jeg håber i kan hjælpe mig med dette spørgmål.

Jeg skal have et nyt tv her inden så længe. Og har lidt forelsket mig i Samsung UE55F9005 både i pris og design.

Jeg er udemærket klar over at jeg skal have One connect boksen når den engang kommer.
Jeg kan læse i produkt beskrivelsen at de tv'et har en twintuner. Som de siger kan bruget til at optage et program, mens man ser noget andet.

Mit spørgsmål er så om det også kan bruges til at se to forskellige kanaler på samme tid. Altså det samme som picture-in-picture bare med forskellige kanaler istedet for forskellige indgange.

Tak på forhånd :)
Af TVbedreendsko
Hvis du har fællesantenne så ja. Hvis du har parabol eller boxer/betalingskanaler så NEJ, med mindre det er dr kanalerne.

Prøv og læs dette:
Som en eksklusiv detalje er UE65F9005 bestykket med dobbelte TV-tunere, så du i nogle tilfælde kan optage én kanal, samtidig med at du ser en anden. Da TV’et kun har én kortlæser, kræver dette dog, at din TV-udbyder leverer ukrypterede TV-signaler (f.eks. free-to-air kanalerne på YouSee og Stofa). Hvis hele din programpakke er krypteret (f.eks. Boxer), kan du kun optage den kanal, du samtidig ser på. Du kan dog stadig optage en krypteret TV-udsendelse og samtidig se en Blu-ray/DVD-film via HDMI, så du er ikke nødvendigvis bundet til at se den udsendelse, du optager lige nu.