Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg har dette tv - Philips 32PFL5606H/12 – i mit gæsteværelse, og har ikke rigtig brugt det i et stykke tid, da jeg ikke kunne finde alle de kanaler jeg har (Yousee fuldpakken). Nu har jeg købt et nyt kabel, og trukket det fra min stue og ind til dette værelse, og her giver kanalsøgningen mig 79 digitale kanaler og 29 analoge kanaler, MEN jeg synes ikke de kanaler jeg trækker er digitale. Så eksempelvis en film på TV3 i går aftes og her var det ikke en HD udgaven jeg kunne finde på tv’et, så er der nogen der har et forslag til hvad jeg kan gøre.

DR1 og TV2 er fine med HD, men jeg synes det kniber med rigtig mange af de andre.
Ahl skrev:Hej

Jeg har dette tv - Philips 32PFL5606H/12 – i mit gæsteværelse, og har ikke rigtig brugt det i et stykke tid, da jeg ikke kunne finde alle de kanaler jeg har (Yousee fuldpakken). Nu har jeg købt et nyt kabel, og trukket det fra min stue og ind til dette værelse, og her giver kanalsøgningen mig 79 digitale kanaler og 29 analoge kanaler, MEN jeg synes ikke de kanaler jeg trækker er digitale. Så eksempelvis en film på TV3 i går aftes og her var det ikke en HD udgaven jeg kunne finde på tv’et, så er der nogen der har et forslag til hvad jeg kan gøre.

DR1 og TV2 er fine med HD, men jeg synes det kniber med rigtig mange af de andre.
Hvis du ikke kan se forskel på ana og digi, så tryk på luppen på fjernbetjeningen for at få vist, hvad du ser. Nulstil apparatet, og lav en kanalsøgning udelukkende efter digitale kanaler.
jng skrev:
Ahl skrev:Hej

Hvis du ikke kan se forskel på ana og digi, så tryk på luppen på fjernbetjeningen for at få vist, hvad du ser. Nulstil apparatet, og lav en kanalsøgning udelukkende efter digitale kanaler.
TV3 står som analog og der er ikke andre TV3 i søgningen - har lige lavet en ny og det giver samme resultat 79/29 - ved ikke hvordan jeg kun skal søge på digitale kanaler. Mange af de digitale kanaler kommer der ikke noget billede på, og der står så bare "kodet program" selvom der skulle være et billede på.

Jeg har prøvet at lave om til fabrikinstillingerne - så jeg ved ikke om jeg så skal hente de opdateringer der er til fjernsynet -kan se der ligger nogen på Philips hjemmeside.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Har du digitale tv-kanaler på dit tv i stuen? Jeg undrer mig lidt over, at den melder om "kodet program". Noget kunne jo godt tyde på, at signalet er krypteret. Har du tv gennem en antenneforening eller f.eks. brugt bland selv hos YouSee?
Af Ahl
Rasmus Larsen skrev:Har du digitale tv-kanaler på dit tv i stuen? Jeg undrer mig lidt over, at den melder om "kodet program". Noget kunne jo godt tyde på, at signalet er krypteret. Har du tv gennem en antenneforening eller f.eks. brugt bland selv hos YouSee?
Jeg har almindelig yousee til adressen - ikke forening eller bland selv.
Af Ahl
Ahl skrev:
Rasmus Larsen skrev:Har du digitale tv-kanaler på dit tv i stuen? Jeg undrer mig lidt over, at den melder om "kodet program". Noget kunne jo godt tyde på, at signalet er krypteret. Har du tv gennem en antenneforening eller f.eks. brugt bland selv hos YouSee?
Og der er alle de digitale kanaler i stuen.
Af jng
Ahl skrev:
Ahl skrev:
Og der er alle de digitale kanaler i stuen.
Bær Philipsen ind i stuen, og prøv at indstille det dér. Så finder du hurtigt ud af, om det er apparatet eller kablingen, der ikke er i orden.
Fik løst problemet i aftes - prøvede en masse forskellige ting, og fik lejlighed til at ligge nogen af disse oplysninger ind:

Symbol Rate Mode: Manual
Symbol Rate: 6875
Frequency Scan: Quick Scan
Network Frequency Mode: Manual
Network Frequency: 434.00
Analog Channels: No

jeg kunne ikke få lov til at ændre netværksid til 100 - den stod hele tiden med 113.

Nu har jeg ca. 230 kanaler - ser ud til at alle kanaler er blevet lagret to gange, så nu skal jeg se om jeg kan lave en fortrukket liste, hvor de kun forekommer en gang.

Tak for de mange indspark til min løsning.
Ahl skrev:Fik løst problemet i aftes - prøvede en masse forskellige ting, og fik lejlighed til at ligge nogen af disse oplysninger ind:

Symbol Rate Mode: Manual
Symbol Rate: 6875
Frequency Scan: Quick Scan
Network Frequency Mode: Manual
Network Frequency: 434.00
Analog Channels: No

jeg kunne ikke få lov til at ændre netværksid til 100 - den stod hele tiden med 113.

Nu har jeg ca. 230 kanaler - ser ud til at alle kanaler er blevet lagret to gange, så nu skal jeg se om jeg kan lave en fortrukket liste, hvor de kun forekommer en gang.

Tak for de mange indspark til min løsning.
Ligger kanalerne ikke i "rækkefølge": Ukodet tv, kodet tv, radio?