Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mhansen
Hey Flatpanels.

Nu vil jeg skifte min aldrene 42" Panasonic PX80 - jeg har været meget tilfreds med skærmen, men vil gerne have noget nyt og større.
Oprindeligt var en ST60 en mulighed, men jeg er for sent ude.

Nu er spørgsmålet så om jeg skal hoppe med på 4K med det samme? Da jeg pt ikke har noget 4K materiale tænker jeg at opgradere one connect boksen om et par måneder.
Og jeg har intet mod at bruge 2-3000 mere på F9005 nu.

Jeg kører alt gennem min Xbox One og skærmen bruges til spil, netflix og kabel tv.
Jeg er ikke pro gamer, så input lag skal ikke være nede på 4ms. Bare det ikke føles forstyrrende og har en reel indflydelse så er jeg glad.

Hvad synes i?
Af TVbedreendsko
Jeg har købt et f8005 og det er jeg super glad for. Jeg tror der går minimum 5år før oled tv er nede i en fair pris + at tv kanalerne er i bedre kvalitet.
Er din fod til PX80 til salg?
Af mhansen
Tak for input -

Jeg er også begyndt at kigge mere på F8005.
Jeg er nervøs for input lag på F9005, da gaming er noget den skal bruges meget til.

Og når 4K materiale ikke er bredt tilgængeligt så er skærmen nok ligegyldig. Og opskalering er ikke mig (det giver vel også lidt ekstra lag)

Kan en F8005 leve i 5 år må man håbe man kan få en kæmpe OLED skærm i 4K til en fornuftig pris til den tid.

Mht til min PX80, så ved jeg endnu ikke hvad der skal ske med den.
Hvad er sådan en fod værd?
Af TVbedreendsko
F8005 er en tyndere og pænere skærm, efter min mening og så har den fået bedre anmeldelser generelt end f9005. Billedkvaliteten er som sagt ikke bedre end kilden det kommer fra og navnlig mine ikke HD kanaler og nogle af HD kanalerne, er det eneste minus ved mit billed. Så jeg skal først købe nyt, når tv kanalerne er i meget bedre kvalitet. Input lag ved jeg ikke så meget om, så de tal skal du nok finde på nettet. Men ang. f8005, skal du være opmærksom på betragtningsvinklen. Hvis du i din stue sidder langt ude i siden og kigger ind på skærmen, skal du nok vælge en anden skærm.
Den fod er nok ikke mere end 200,- værd. Men jeg står bare og mangler en, så hvis du vil sælge, så er jeg frisk :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Mht. F9005 så skal man jo huske på, at One Connect boksen er nødvendig. Mange overvejer at købe F9005 lige nu og så senere One Connect boksen, men jeg tror - ud fra et økonomisk synspunkt - at det bedre kan betale sig blot at vente og så hoppe på den nye HU7505 om nogle måneder. Til den tid vil prisen nok være faldet, så den er billigere end F9005 + One Connect.
Af mhansen
@Rasmus - Det er en god pointe, for det var netop min tanke - køb F9005 nu og vent en 3 måneder eller deromkring og så købe den Nye one connect boks.

Anyways, så bliver det en F8005 - Jeg tør ikke sates på F9005´s input lag.

Så jeg sparer et par tusinde på skærmen, som så passende kan gå til en receiver ;)

Tak for rådene.

@TVBedreendsko - Skal jeg lige vende tilbage når jeg har fået den Nye skærm?
Så kan vi nok godt finde ud af noget med den fod.
Af TVbedreendsko
mhansen skrev:@Rasmus - Det er en god pointe, for det var netop min tanke - køb F9005 nu og vent en 3 måneder eller deromkring og så købe den Nye one connect boks.

Anyways, så bliver det en F8005 - Jeg tør ikke sates på F9005´s input lag.

Så jeg sparer et par tusinde på skærmen, som så passende kan gå til en receiver ;)

Tak for rådene.

@TVBedreendsko - Skal jeg lige vende tilbage når jeg har fået den Nye skærm?
Så kan vi nok godt finde ud af noget med den fod.
Ja, det må du meget gerne. Og hvis du har spørgsmål ang. dit nye tv, så skriver du bare.