Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej flatpanels :)

Kunne godt bruge et par anbefalinger om et tv med suverænt billed til bluray-film. Er ligeglad med tv, kanaler, og den slags. Det hele handler om filmende!

Størrelsen må gerne være en 42-46'', og jeg er vant til samsung. Prislejet må gerne være 10.000, men mindre kan selvfølgelig også gøre det :)

Alt hjælp er velkomment!
Senest rettet af MartinBrugernavn 23 maj 2014, 19:26, rettet i alt 1 gang.
Af PeterD
Eneste løsning.

Drop LCD/LED skærme og sikkert også "Smarttv"

6 ord:

P-L-A-S-M-A.

(Sorry to say, but I won't disappoint you) 8)

P.s. Du kan sagtens vælge LED/LCD, men så "held & lykke".
Af Google
Aaarh, der er jeg nok ikke helt enig med dig PeterD.

Jeg behøver kun 4 bogstaver i mit svar... 8)

O-L-E-D

Martin - Kig evt. på det banner LG har i bunden og i kanten af denne side.... :p

Der er kort over hvor du kan opleve kvaliteten af billedet med egne øjne :)
Senest rettet af Google 18 maj 2014, 22:19, rettet i alt 1 gang.
PeterD skrev:Eneste løsning.

Drop LCD/LED skærme og sikkert også "Smarttv"

6 ord:

P-L-A-S-M-A.

(Sorry to say, but I won't disappoint you) 8)

P.s. Du kan sagtens vælge LED/LCD, men så "held & lykke".
Bliver du aldrig træt Peter?
Af PeterD
Du har ret :)

Bliver spændende når der kommer nogle uddybende og dybdegående tests af de nye LED skærme og rigtig spændende med alle fabrikanters 4K skærme..

Hvem har "Den gule førertrøje"?
Philips? LG? Sony? Samsung?

Prosonic...Næppe...

Panasonic Måske?

Sammenligningstest Flatpanels.dk..Bitte!
Af Google
PeterD skrev:Du har ret :)

Bliver spændende når der kommer nogle uddybende og dybdegående tests af de nye LED skærme og rigtig spændende med alle fabrikanters 4K skærme..

Sammenligningstest Flatpanels.dk ?
Om det er til at betale?

Det afhænger vel af hvor kvalitets bevidst man er ?

Er B&O til at betale?

Vi taler om den nye panel teknologi, så ja hvis man ønsker det bedste billede til film er det OLED..

Vi er flere som har ventet længe på OLED..
Er ked af det PeterD, men det ikke Pana som har OLED endnu!

Kam se du er helt tosset med Panasonic - har du også en Panasonic tatovering?? Det gætter jeg sku på haha
Af MartinBrugernavn
Ved ikke hvordan reglerne er her på forum, men måske skulle i ikke have jeres samtale i denne tråd? :)
Af PeterD
Nej..Den eneste tatovør i byen, har et Samsung tv, så han vil ikke lave en Panasonic tatovering :D

OLED er IKKE altid perfekt billede. Sortniveau, hudtoner og farver kan vel variere her som på LCD/Plasma skærme..og hvad med korrekte indstillinger..? Kan der ske "burn in" efter 100.000 timer? Er betragtningsvinklerne altid perfekte? Hvad med genskin? etc. etc. etc.

Panasonic køber deres OLED skærme af LG. Ingen hemmelighed.

http://www.flatpanelshd.com/news.php?su ... 1398328440

(ved ikke lige hvad der sker for det engelske?)

Bestemt fint af LG, men mon ikke Panasonic lige checker panelerne inden de monteres i skærmene? :)

De fleste tvproducenter er pressende i disse år, så det gælder om at samarbejde.

og så kan jeg glæde dig og andre:

http://www.oled-info.com/panasonic-stil ... d-tvs-2015

Det store spørgsmål er så bare om det er lidt for sent?

Ok tilbage til emnet og trådstarter.

Der bliver spurgt om "fantastisk billede når jeg ser bluray" og det er det jeg prøver at besvare.

Hvilke specifikationer?

Jamen. Du må ikke købe skærm ud fra specifikationer.

Du skal læse en masse tests og artikler her, på hdtvtest.co.uk, whathifi.co.uk osv.

og så finde DIN EGEN FAVORIT. DIT VALG.

Husk bare et Google navn og nummer på pricerunner.dk, så du ikke bliver snydt.
Af MartinBrugernavn
Har redigeret åbnings-posten :)

Håber på gode råd, og evt. nogle anbefalinger!
Du skal ikke kigge efter specifikationer, men derimod efter hvilket, der giver det bedste billede for de penge, du har tænkt dig, at smide efter det.
Hvis det er til film om aftenen i dæmpet belysning, vil jeg give PeterD ret i, at Panasonics plasma-serie, er MEGET svære at komme uden om, hvis du er heldig at finde én, da det jo er en udgået serie.
Overvej kraftigt, hvis du har plads til det, at sigte efter en skærm i 50-55 ", da du vil blive meget glad for de ekstra tommer, når først det er kommet ind i stuen...
Jeg er ikke interesseret i et plasma tv :)

Kan godt overveje at gå op i 50-55'', men lige nu vil jeg gerne på sporet af hvad jeg skal have fat i.

, jeg forstår godt jeres meninger om at jeg skal ud i butikkerne og kigge på skærmene, men de butikker jeg har til rådighed har ikke det største udvalg.
Af Supergris
Du behøver ikke at gå i butikkerne, da det eneste du reelt kan bedømme der, er byggekvalitet, betjening (fjernebetjening) samt design.
Det er meget bedre, at bygge sit valg på fagpresssen og brugeres vurderinger, da der er så mange parametre, der gør, at du ikke kan stole på det billede, du ser opstillet i butikken.

Ud fra de tilbud, der er i øjeblikket, er dette et rigtigt fornuftigt valg:

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -ue55f7005