Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg har ikke kigget grundigt på HU7505 endnu, men har set den en del gange. Ud fra hvad jeg kan se, så minder den utrolig meget om F9005 på billedkvaliteten.

Husk på, at F9005 kræver One Connect boksen for at få HDMI 2.0 og HEVC. Uden de to elementer er det basalt set et 4K-tv som ikke kan bruges som 4K-tv. Så det skal oven i prisen.

Lige nu ser det så således ud:
55" F9005: 13500 + 3000-4000 kr (One Connect) = 16500-17500 kr.
55" HU7505 = 20.000 kr.

En betydelig prisforskel, men såfremt man kan vente lidt, så tror jeg bestemt, at HU7505 kommer ned omkring de 17.000 kr. indenfor kort tid.
Tusinde tak for svar. Betyder meget.

Har pt ikke skærm, da den gamle d8005 kortsluttede. Jeg fik udbetaling via forsikring og kan derved få 10 % i elgiganten! så er det nede i 12.200. Er klar over one Connect boxen skal tilkøbes for at opgradere på et tidspunkt når der er mere materiale i 4k.

Tror jeg springer på da jeg næsten ikke kan vente på 7505 som ellers også var min favorit.... Skodtidspunkt fjernsynet går i stykker på!

Synes jeg har set på recordere at der er nogle der har købt one Connect til ca 2.100 kr i udlandet.

- Kender du noget til det eller skal man vente til der er en helt klar standard til 4k.?
Sophus009 skrev:Tusinde tak for svar. Betyder meget.

Har pt ikke skærm, da den gamle d8005 kortsluttede. Jeg fik udbetaling via forsikring og kan derved få 10 % i elgiganten! så er det nede i 12.200. Er klar over one Connect boxen skal tilkøbes for at opgradere på et tidspunkt når der er mere materiale i 4k.

Tror jeg springer på da jeg næsten ikke kan vente på 7505 som ellers også var min favorit.... Skodtidspunkt fjernsynet går i stykker på!

Synes jeg har set på recordere at der er nogle der har købt one Connect til ca 2.100 kr i udlandet.

- Kender du noget til det eller skal man vente til der er en helt klar standard til 4k.?
Hvis du køber fra komplett og bruger koden samsung2014 så får du 10% rabat. Altså 7505 til 18000kr.. Hvis koden stadig gælder, gjorte den igår. Bare husk den når du tjekker ud.
Jeg vil på ingen måde anbefalde F9005.. Har selv lige været inde og bytte det til et andet tv.

F9005 har en fuldstændig fantastisk billed kvalitet og godt sort, og smart tv'et er jo bare foran de andre lige pt.. og One Connect er super smart fundet på, så alt i alt virker det jo som det perfekte tv, Men !! jeg blev simplenthen skuffet af bevægelser, det kunne kort sagt ikke følge med.

Det skal lige siges at tvet var blevet kaliberet og har fulgt flere guids til at få bevægelserne bedre, ved at slå alt fra..

Men intet hjælp ! Så pga det vil jeg ikke anbefalde f9005.
Sophus009 skrev:Okay.

Er det pga opskaleringen til 4k??

Vil problemet så ikke være det samme på 7505??

Ser du alm TV via kabel eller er det digital signal?

Mange spørgsmål....:0)

Jeg har ingen ide om det er pga opskaleringen eller ej, så jeg må være svaret skyldigt..

Jeg havde kabel tv, kun digital med det bedste antenne kabler man kan købe for penge.. Tvet gjorde det samme på netflix/bluray film samt spil på ps4..

Jeg har læst på flere forums at folk har problemer med det.. Der er endda et forum her på flatpanels omkring bevægelses problemer på skærmen..

Men, køb det i elgiganten! så kan du bytte det efter 14 dage selvom du har pakket tvet op og brugt det.

Jeg kunne da forstille mig at den nye 7 serie har rettet op på problemet.
Mikeubrugge skrev:Jeg vil på ingen måde anbefalde F9005.. Har selv lige været inde og bytte det til et andet tv.

F9005 har en fuldstændig fantastisk billed kvalitet og godt sort, og smart tv'et er jo bare foran de andre lige pt.. og One Connect er super smart fundet på, så alt i alt virker det jo som det perfekte tv, Men !! jeg blev simplenthen skuffet af bevægelser, det kunne kort sagt ikke følge med.

Det skal lige siges at tvet var blevet kaliberet og har fulgt flere guids til at få bevægelserne bedre, ved at slå alt fra..

Men intet hjælp ! Så pga det vil jeg ikke anbefalde f9005.
Må man spørge hvad du så byttede til?