Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Overvejer at skifte mit gamle Pana tv ud med et 50X60. Men før jeg køber vil jeg høre om det er muligt at slå overscan fra. På mit nuværende Panasonic Th42px70 er det nemlig ikke muligt, og dette har efterhånden været generende en del gange.

Var oprindeligt på jagt efter et ST60, men det er jo desværre ved at være udsolgt over alt :-( Har også kigget på Sony W6 serien fra 2013, men foretrækker Panasonic plasma tv. Er der andre tv som jeg burde kigge nærmere på?

Smart tv, 3d og andet gimmick er ligegyldigt. Billedkvalitet er det vigtigste! Bare der er er panel og en HDMI indgang :-)
Særdeles fornuftigt af dig at holde dig til Panasonic.. (B

og det er især hvis billedkvaliteten samt sortniveau er det vigtigste!

Hvis alle bare var lige så fornuftige så.... 8)

On topic:

Du kan muligvis prøve at kontakte dit lokale Panasonic Center og høre om de vil "scanne markedet/butikkerne" for ST60

eller er der også denne mulighed i Kbh området:

http://www.dba.dk/panasonic-tx-p42g20e- ... 007850329/

På Panasonic X20 og deres 32" C4 LCD skal man ind i

Menu-Billede-Avancerede Indstillinger (nederst i bunden)-16:9 Overskan Til/Fra.
Af Jorgensen
Tak for input.

Jeg har faktisk skrevet til det lokale Panasonic Center, men har ikke høet fra dem endnu, men tager nok ud til dem i weekenden. I dag var jeg i Elgiganten og der fandt jeg en P50GT50, men det var en demo, og de ville have 10000 for den. Det synes jeg måske lige er i overkanten. Medmindre at jeg finder P50ST60 eller lignende, så er P50X60 min favorit lige nu. Til den pris kan jeg godt nøjes med 720p, tv'et skal stå ca 3 meter fra sofaen. Så medmindre der er nogle der har dårlige erfaringer med P50X60 og mediecenter brug, så er det nok sådan en jeg skal have næste gang jeg får løn.