Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Irma_N1
Hej alle

Jeg er på jagt efter en god fladskærm til soveværelset.

Den skal være enten 46 eller 50".
Skal bruges til TV kiggeri, netflix og via play streaming..dvs. skal have en smart tv funktion til det.

Desuden skal de bruges til at kunne afspille blu ray og dvd'er, men jeg har desværre ikke plads til at smide en reol eller en hylde op på væggen. Så har i forslag til afspillere der kan placeres på væggen på en eller anden måde, eller fladskærme med inbygget afspiller?

På forhånd tak
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Der findes små DVD-afspiller som kan hænges op på væggen bag fladskærmen. Jeg kan ikke lige nævne nogen på stående fod, men jeg er sikker på, at de stadig er derude et sted.

Fladskærme med indbygget DVD er ikke noget producenterne gør meget i længere. I så fald er det de lidt mere ukendte billigbrands i de store varehuse.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Samsung lavede et år nogle afspillere som havde slot-in drev og dermed kunne hænge på væggen, men det er ligesom gået af mode igen.

Panasonic havde også en model (MP-BBT01EG) som kunne stå op.
Fladskærme's (med indbygget dvd) billedkvalitet er desværre langt ude, latterlige dårlige..

Køb en billig blurayafspiller i samme farve (og samme mærke hvis det rigtig skal spille) som tvet. Det er den bedste løsning.

Bare snup den billigste.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
trådstarter har jo ikke plads til afspilleren.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Problemet med mit forslag er blot, at man skal finde en model, som ikke sælges mere. Dvs. du skal ud og finde den brugt og så mange brugtannoncer er der heller ikke på BluRays.
Har fundet en løsning der involverer en Apple tv. For så kan man via air mirroring streame den film der afspilles på computerens drev :-)

Har i forslag til en god fladskærm?