Brug dette forum til forslag og ris/ros til Flatpanels og forummet.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Munch
SD=standard definition=det format alm. tv sendes i=720x480interlaced.
HD=high definition=det format lcd/plasma er i= 1366x768
FULLHD=blueray/hddvd=den bedste opløsning til dato= 1920x1080progressivt 8)
Af Otto J
træmanden skrev: http://www.hometheaterhifi.com/volume_1 ... 080p-3-200
:D :D
Fremragende artikel, som vist er gået min næse forbi. Det er præcist den slags illustrationer jeg har savnet, når folk påstår at det er den høje opløsnings skyld at SD ser dårligt ud på mange 1080P LCD-tv, når det modsatte burde være tilfældet.

Jeg er 100% enig i artiklens pointer. Dog skal man huske at læse dette afsnit i konklusionen:

"Of course, you don't need to have a 1080p display to have a great image. In fact, we're happy to concede that in most cases, with most material, there are many variables, starting from basic calibration, the environment (your room), yada yada, that are far more important than having a real 1080p display. In fact, most of us don't own a 1080p display for reasons of price and the move of the technology curve, first generation issues, etc."

Med andre ord: Kigger man på opløsning alene, er 1080P ubetinget det bedste vi har til rådighed, og dét man bør gå efter. Der er isoleret set ingen principielle ulemper ved at vælge 1080P frem for lavere opløsninger. Men _først_ skal man overveje om de øvrige egenskaber ved skærmen er gode nok til at det kan betale sig at jagte opløsningen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det kunne være en idé at oversætte artiklen til dansk, men det vil være et længere stykke arbejde. Ydermere skulle man indhente tilladelse til at gengive tegningerne i deres originale form, hvis ikke man vil tegne dem på ny...

Jeg kan alternativt bikse nogle nye billeder sammen i Flash, men det vil nok tage lidt tid og det har jeg ikke nok af i øjeblikket.
Af Munch
Ja mit dårlige skole-engelsk rækker desværre ikke til en brugbar oversættelse. Jeg fik dog nogentlunde fat i meningen, og mener at det ville være af stor betydning at få en fuldstændig oversættelse til at ligge her på siden. :) :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg kan tage kontakt til forfatteren af artiklen, men jeg kan se at billederne der er brugt er ca. 700 pixels brede, hvilket er for meget til en direkte indsættelse her på siden, så de skal laves om uanset hvad.

Man kunne selvfølgelig skrive det hele selv, i sit eget sprog, men hvorfor opfinde den dybe tallerken når andre har gjort det på forhånd?
Af Munch
Helt enig :D :p