Log ind med sociale netværk
07 maj 2014, 22:29
Ja de er super fede, lækkert design og rigtig god lyd i den og så deres webos smart det virker og vildt hurtigt.
JAMO 606
ONKYO 518
CANAL DIGITAL
ONKYO 518
CANAL DIGITAL
07 maj 2014, 22:42
jones31 skrev:Ja de er super fede, lækkert design og rigtig god lyd i den og så deres webos smart det virker og vildt hurtigt.Ja, designet er virkelig super lækkert, men jeg tænker om de rent billedemessigt kan hamle op med Samsung. Dertil så bruger de jo deres egene IPS-paneler, som modellerne fra 2013, havde et elendigt sort niveau.
Samsung 55HU7505
07 maj 2014, 22:52
Nu skal man heller ikke overdrive med det sort niveau... synes tit det bliver kørt alt for højt op. Jeg har selv et W905 og min ven har et LG LA790W og selvom sort niveauet er bedre på mit Sony så er LGen altså slet ikke så dårlig med local dimming slået til på low...
LG har desuden sagt at fokus i deres 2014 modeller blandt andet har været på forbedret sort niveau, så tror der vil være forbedringer på disse i år... men må vente og se på anmeldelser.
LG har desuden sagt at fokus i deres 2014 modeller blandt andet har været på forbedret sort niveau, så tror der vil være forbedringer på disse i år... men må vente og se på anmeldelser.
07 maj 2014, 23:10
Flatpanels.dk testede LG LA860W sidste år og de målte sort niveau'et til hele 0.12 cd/m2, hvilket er langt over hvad man kan forvente af tv i dag. f.eks. blev Samsung F8005 blev målt til 0.05 cd/m2
troopa85 skrev:Nu skal man heller ikke overdrive med det sort niveau... synes tit det bliver kørt alt for højt op. Jeg har selv et W905 og min ven har et LG LA790W og selvom sort niveauet er bedre på mit Sony så er LGen altså slet ikke så dårlig med local dimming slået til på low...Man kan håbe de har ret, at deres 2014 modeller har et bedre sort niveau.
Flatpanels.dk testede LG LA860W sidste år og de målte sort niveau'et til hele 0.12 cd/m2, hvilket er langt over hvad man kan forvente af tv i dag. f.eks. blev Samsung F8005 blev målt til 0.05 cd/m2
Samsung 55HU7505
07 maj 2014, 23:17
Ja IPS paneler er bagefter indtil videre på sort niveau, men nogen får det til at lyde som om at det er fuldstændigt elendigt og ubrugeligt... det er bare der jeg synes kæden falder lidt af selvom vi er helt enige i at der er noget arbejde at gøre der.
Her fra Avsforums test:
http://www.avforums.com/review/lg-47la7 ... review.523
LG has obviously been putting some investment in to making their IPS panels produce better native black levels. We’d typically expect something around the 0.11-12cd/m2 mark but the LA790 managed 0.078 on a full screen black pattern without dimming engaged. More creditably it kept that kind of performance up on a checkerboard pattern, yielding an ANSI contrast of over 1100:1, which is good going for this particular technology. On balance, we went with the Local Dimming in Low for our viewing which gave slightly more impressive results. An all black screen measured 0.048cd/m2 and the averaged black from the checkerboard came in at 0.072, giving an On/Off Contrast of nearly 2,500:1 and an ANSI figure of 1,250:1. These may not sound huge numbers compared to what we’ve been seeing from this year's plasma but nevertheless, they’re certainly respectable and a bit of a milestone for IPS technology.
Så altså et ok sort niveau med local dimming på low trods alt, og som sagt har set det hos en ven og det virker helt fint. Hvis LG kan bygge oven på det i 2014 kan det blive helt fornuftigt.
Her fra Avsforums test:
http://www.avforums.com/review/lg-47la7 ... review.523
LG has obviously been putting some investment in to making their IPS panels produce better native black levels. We’d typically expect something around the 0.11-12cd/m2 mark but the LA790 managed 0.078 on a full screen black pattern without dimming engaged. More creditably it kept that kind of performance up on a checkerboard pattern, yielding an ANSI contrast of over 1100:1, which is good going for this particular technology. On balance, we went with the Local Dimming in Low for our viewing which gave slightly more impressive results. An all black screen measured 0.048cd/m2 and the averaged black from the checkerboard came in at 0.072, giving an On/Off Contrast of nearly 2,500:1 and an ANSI figure of 1,250:1. These may not sound huge numbers compared to what we’ve been seeing from this year's plasma but nevertheless, they’re certainly respectable and a bit of a milestone for IPS technology.
Så altså et ok sort niveau med local dimming på low trods alt, og som sagt har set det hos en ven og det virker helt fint. Hvis LG kan bygge oven på det i 2014 kan det blive helt fornuftigt.
08 maj 2014, 08:30
"0.078 on a full screen black pattern without dimming engaged"
Selv når man slår local dimming fra, så sænker de fleste modeler LED-modeller lysstyrken på en helt sort skærm. Hvis en anmelder måler sortniveau på en fuld sort skærm, så kan man som regel ignorere målingen. Den er ikke retvisende.
Men når det er sagt, så nej, det skal da ikke gøres værre end det er. LG's skærme er gode på rigtig mange punkter. Man bemærker næppe det lidt svagere sortniveau i dagstimerne, men personligt synes jeg så det er ret tydeligt i aftentimerne.
Dog har jeg det også lidt sådan, at hvis der findes en række andre tv i samme prisklasse som gør det bedre, hvorfor så nøjes? LG's nye tv kan på den anden side måske vinde på webOS. Det første rigtig interessante Smart TV system i mine øjne.
Selv når man slår local dimming fra, så sænker de fleste modeler LED-modeller lysstyrken på en helt sort skærm. Hvis en anmelder måler sortniveau på en fuld sort skærm, så kan man som regel ignorere målingen. Den er ikke retvisende.
Men når det er sagt, så nej, det skal da ikke gøres værre end det er. LG's skærme er gode på rigtig mange punkter. Man bemærker næppe det lidt svagere sortniveau i dagstimerne, men personligt synes jeg så det er ret tydeligt i aftentimerne.
Dog har jeg det også lidt sådan, at hvis der findes en række andre tv i samme prisklasse som gør det bedre, hvorfor så nøjes? LG's nye tv kan på den anden side måske vinde på webOS. Det første rigtig interessante Smart TV system i mine øjne.
04 jun 2014, 11:17
hdtvtest.co.uk har testet et LG 49UB850V og de skriver at det er et af de dårligste tv, de har testet.
http://www.hdtvtest.co.uk/news/49ub850v ... 033786.htm
http://www.hdtvtest.co.uk/news/49ub850v ... 033786.htm
Samsung 55HU7505
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto