Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Min søn får en PS4 til konfirmation og jeg vil gerne høre om et HD-ready tv som PX20 overhovedet kan udnytte PS4? Sønnikke sidder 1-2 meter fra skærmen når han spiller, så han vil nok få glæde af full-HD. Derudover ser han netflix og fodbold på tv.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Der må næsten være tale om Panasonic X20?

PS4 er jo den eneste af de nye spilkonsoller som rent faktisk udnytter 1080p i spillene, så for fuldt udbytte skal I også sætte den til et Full HD tv. PS4 kan dog sagtens sætte til at spytte f.eks. 720p ud og I kan således også sagtens sætte den til hans Panasonic X20. Det er der intet problem i.
Mange tak for svar. Det er rigtigt nok Panasonic, som der står i overskriften:-) Jeg tror vi starter ud med den og så ser hvad der sker. Vil helst vente med tv udskiftninger til OLED kommer ned i pris. Ellers ser jeg nok på brugtmarkedet. Tak igen for respons.
Tak igen. Var i frokostpausen i Fona og bestille PS4. Faldt også over Sony KDL50W828 som jeg kan se lige er anmeldt. Jeg var meget imponeret over så godt et mellemklasse lcd tv er blevet så måske hjælper jeg sønnikke med at anskaffe sig dette tv når det er faldet lidt i pris. Strømbesparelsen er ikke uvæsentlig i forhold til han gamle plasma.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Ja, man får efterhånden virkelig meget for pengene. W8 er nok et af de bedste eksempler her på. Vi har også Panasonic AS600 inde på testbænken lige nu. Testen er ikke færdig, men det er lidt samme historie. Rigtig meget billedkvalitet for pengene.
Det er min erfaring, at Panasonic plasmaskærme, der ikke er full HD, ikke egner sig til at sidde mindre end godt 2 m. fra skærmen, da man ellers kan se de enkelte pixels.
Over 2 m. leverer de et rigtigt godt billede...
Jeg ELSKER PANASONIC (B , så det kan du roligt købe.

Kigger du på nationale og internationale skærmtest får deres (plasma)skærme ofte

gode karaktere på sortniveau, farve af hudtoner og generelt et "roligt billede" (ved panorering og "når ting går hurtigt, f.eks. når der vises tennis eller Formel 1)
Tak for flere svar. Vi starter nok ud med den hd-ready skærm han har, men holder udkig efter tilbud samt gode brugte tv. Jeg har været rigtig glad for Panasonic plasma og har købt 3 til os selv og 2 for venner gennem de seneste år, men de nyeste lcd, såsom Sony KDL50W828 har overasket mig posetivt mht. betragtningsvinkler og farver. Allerhelst vil jeg dog vente til OLED kommer ned i pris. Så både modeller fra LG og Samsung for nyligt i Berlin, og de imponerede stort. Sønnikke kan dog næppe vente til de er kommet nok ned i pris.